W Banku Pocztowym założysz standardowe konta osobiste, firmowe, oszczędnościowe i celowe. Bank ten oferuje szeroki zakres produktów tego typu, od najprostszych rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych (ROR) po produkty premium dla zamożnych klientów.
Konta możesz zakładać za pomocą aplikacji Pocztowy, serwisu transakcyjnego Banku Pocztowego, oraz osobiście w oddziale banku/Poczty Polskiej.
Jakie konta osobiste dostępne są w Banku Pocztowym?
W Banku Pocztowym założysz podstawowe rachunki różnych typów, potencjalnie możesz też znaleźć oferty promocyjne. Na dzień 28 czerwca 2024 roku w ofercie banku znajdziesz.
Konto w Porządku
Typowy rachunek typu ROR, ale przeznaczony wyłącznie dla osób od 26 roku życia. Nietypowe wymaganie nie zmienia jednak istoty produktu. Konto oferuje typowe funkcjonalności, a Bank Pocztowy oferuje do niego dodatkową usługę (płatną) – pieniądze wpływające na konto mogą być dostarczane do domu w gotówce przez listonosza.
Konto w Porządku Start
Rozwiązanie dla młodszych użytkowników, przeznaczone dla osób w wieku 13-26 lat. Pod niemal każdym względem zbliżone do swojego standardowego odpowiednika. Jeśli masz 18-26 lat możesz założyć tylko to konto i po ukończeniu 26 lat zamienić je na standardowe.
Jak założyć konto osobiste w Banku Pocztowym?
Konta osobiste i firmowe w Banku Pocztowym możesz założyć osobiście udając się do oddziału banku / Poczty Polskiej. Zamiast tego masz też wygodniejszą opcję – zainstaluj aplikację Pocztowy, przejdź przez proces weryfikacji online i załóż konto za pomocą aplikacji. W razie potrzeby możesz skorzystać ze wsparcia infolinii banku.
Kto może otworzyć konto w Banku Pocztowym?
Konto w Banku Pocztowym może założyć każda osoba pełnoletnia, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Konta dla osób poniżej 18 roku życia otwierają rodzice lub opiekunowie.
Jakie są koszty otwarcia i prowadzenia konta osobistego w Banku Pocztowym?
Otwarcie i prowadzenie podstawowego konta oszczędnościowo-rozliczeniowego w Banku Pocztowym jest bezpłatne. Bank nie pobiera od Ciebie żadnych opłat za korzystanie z tego konta pod warunkiem aktywnego korzystania, co prawdopodobnie i tak zamierzasz.
Czy bank oferuje kartę płatniczą po otwarciu konta?
Tak, po otwarciu konta osobistego w Banku Pocztowym, otrzymasz kartę płatniczą (kartę debetową). Pierwsza karta jest bezpłatna, ale bank może naliczać opłaty za wydanie kolejnych kart do tego samego konta. Możesz też aktywować płatności telefonem/BLIKiem i mieć kartę w telefonie.
Jakie są dodatkowe usługi i produkty związane z kontem osobistym w Banku Pocztowym?
Bank Pocztowy korzysta głównie ze strategicznego partnerstwa ze swoim właścicielem – Pocztą Polską. Dlatego w jego ofercie oprócz bankowości internetowej czy programów lojalnościowych możesz wykorzystać listonosza do wpłacania i wypłacania gotówki jeśli zamówisz taką usługę.
FAQ – najczęściej zadawane pytania
Jak pobrać wyciąg z konta w Banku Pocztowym?
Aby pobrać wyciąg z konta w Banku Pocztowym, wejdź na serwis Pocztowy24 lub zaloguj się do aplikacji. Potem wybierz “Zobacz historię” -> wybierz konkretny rachunek -> kliknij “Pobierz historię” i wreszcie “Pobierz wyciąg”.
Czy konto bankowe jest oprocentowane?
Klasyczny ROR lub konto firmowe nie są oprocentowane. Oprocentowanie oferują jedynie konta oszczędnościowe. Możesz sprawdzić oprocentowanie konta w umowie rachunku oraz w ofercie banku.
Jaki jest numer IBAN konta w Banku Pocztowym?
Bank Pocztowy używa kodu POCZPLP4 XXX, a numer IBAN jest indywidualny dla każdego konta, składa się z 26 znaków i zaczyna się od „PL”, co oznacza konto w polskim banku.
Czy można zmienić typ konta w Banku Pocztowym?
Możesz otworzyć nowe konto innego typu w tym samym banku i przenieść na nie swoją aktywność. Nie jest możliwe zachowanie tego samego numeru konta.Typ konta nie może być zmieniony po jego założeniu.
Czy można założyć konto wspólne w Banku Pocztowym?
Tak, Bank Pocztowy oferuje możliwość założenia konta wspólnego, które może być współdzielone przez co najmniej dwie osoby. Takie konta są często używane przez rodziny do zarządzania domowym budżetem.