Jest wiele sposobów, aby aktywować kartę Santander Bank Polska. Do najpopularniejszych należą: aktywacja w bankomacie albo za pomocą bankowości elektronicznej. Sprawdź, który sposób jest najwygodniejszy.
- 1. Jak aktywować kartę Santander Bank Polska?
- 1.1. Sposoby aktywacji karty Santander Bank Polska
- 2. Jak aktywować kartę debetową Santander Bank Polska?
- 3. Jak aktywować kartę kredytową Santander Bank Polska?
- 4. Jak aktywować kartę internetową Santander Bank Polska?
- 5. Jak aktywować kartę Santander Bank Polska w bankomacie?
- 6. Jak aktywować kartę Santander Bank Polska w bankowości elektronicznej?
- 7. Jak aktywować kartę banku Santander Bank Polska w aplikacji mobilnej?
- 8. Jak nadać PIN do karty Santander Bank Polska?
- 9. Kiedy trzeba aktywować kartę Santander Bank Polska?
- 10. Ile kosztuje aktywacja karty Santander Bank Polska?
- 11. Warto wiedzieć
Otrzymanie nowej karty kredytowej albo debetowej nie oznacza, że można korzystać od razu ze wszystkich funkcjonalności, jakie oferuje. Konieczna jest najpierw aktywacja karty. Z naszego artykułu dowiesz się, jakie są sposoby aktywacji karty kredytowej oraz debetowej.
Jak aktywować kartę Santander Bank Polska?
Aktywować kartę debetową lub kredytową można dopiero po jej otrzymaniu. Karta może być odebrana w placówce banku lub za pośrednictwem przesyłki realizowanej na wskazany w umowie adres korespondencyjny.
Co robić, jeśli zamówiona karta nie trafiła do naszego domu? Najważniejsze to nie wpadać w panikę. Wystarczy, że skontaktujesz się telefonicznie z infolinią banku. Tam doradca sprawdzi status karty. Jeśli istnieje ryzyko kradzieży, bank wykona zastrzeżenie karty. Następnie zostanie wydana nowa karta i wysłana ponownie na Twój adres korespondencyjny. Jeśli karta została zwrócona do banku (np. kurier nie zastał odbiorcy), wówczas możesz:
- odebrać ją w oddziale banku, w którym ubiegałeś się o jej wydanie;
- odebrać w oddziale banku, który wskazałeś, kiedy zamawiałeś kartę przez internet;
- jeśli ubiegałeś się o kartę w Placówce Partnerskiej to karta zostanie wysłana ponownie na adres korespondencyjny albo będzie do odebrania w placówce banku.
Sposoby aktywacji karty Santander Bank Polska
Po otrzymaniu karty kredytowej lub debetowej musisz wybrać, w jaki sposób chcesz ją aktywować. Aktywacja karty płatniczej może być dokonana w sposób fizyczny lub wirtualny. Santander Bank Polska dopuszcza następujące sposoby aktywacji karty:
- w bankomacie Santander,
- za pośrednictwem terminalu płatniczego,
- za pośrednictwem Santander Internet,
- po zalogowaniu do aplikacji Santander Mobile.
Kartę płatniczą można aktywować podczas pierwszej transakcji w bankomacie Santander albo za pośrednictwem terminalu. Kiedy włożysz kartę kredytową albo debetową do bankomatu zostaniesz poproszony o jej aktywację. Wystarczy wybrać opcję aktywacja karty i podać poprawny numer PIN.
Jeśli posiadasz dostęp do bankowości elektronicznej Santander Internet, istnieje możliwość aktywacji karty online. Wystarczy zalogować się do usługi bankowości internetowej i wykonać kilka kliknięć myszką. Na samym początku wybierz zakładkę „Finanse” oraz kliknij „Karty”. Po wyborze tej opcji wybierz kartę, którą chcesz aktywować. Następny krok to kliknięcie przycisku „Aktywuj”. Następnie należy wybrać opcję Więcej i nacisnąć Nadaj PIN.
Istnieje także możliwość aktywacji karty mobilnie, czyli z poziomu smartfona. Wystarczy zalogować się poprawnie do aplikacji Santander mobile. Kolejny krok, jaki musisz zrobić to wybrać „Opcje” a następnie „Aktywuj kartę”. Następnie konieczne jest nadanie PIN do karty.
Po nadaniu numeru PIN do karty, najlepiej wykonać pierwszą transakcję w bankomacie (np. sprawdzenie salda, albo skorzystać z wypłaty gotówki). Jeśli zdecydujesz się na pierwszą transakcję bezgotówkową za pośrednictwem terminalu płatniczego, może zdarzyć się, że będziesz musiał aż 4-krotnie wpisać nowy PIN. Przed taką sytuacją ostrzega Santander Bank Polska na swojej stronie internetowej.
Jak aktywować kartę debetową Santander Bank Polska?
Aktywować kartę debetową można na cztery sposoby:
- za pomocą bankomatu
- w sklepie lub punkcie usługowym za pośrednictwem terminalu płatniczego;
- logując się do bankowości elektronicznej Santander Internet;
- za pomocą aplikacji mobilnej Santander Mobile.
Niektórzy są zwolennikami aktywowania karty w bankomacie. Dzięki temu po aktywacji karta ma pełną funkcjonalność. Wadą takiego rozwiązania jest konieczność poświęcenia czasu na znalezienie bankomatu.
Aktywacja karty w bankomacie może być problematyczna dla osób, które mieszkają w mniejszych miastach. Wtedy lepiej jest skorzystać z aktywacji przez internet albo z poziomu aplikacji. Dzięki temu oszczędzasz czas i pieniądze (np. konieczność dojazdu samochodem do bankomatu Santander).
Jak aktywować kartę kredytową Santander Bank Polska?
Aby wnioskować o kartę kredytową w Santander Bank Polska nie trzeba mieć konta w banku. Wystarczy zadzwonić pod numer Infolinii, złożyć wniosek przez internet albo w oddziale banku. Po jego akceptacji decydujesz czy chcesz odebrać kartę kredytową osobiście, czy wybrać dostawę do domu.
Aktywowanie karty kredytowej przeprowadza się w taki sam sposób jak karty debetowej. Zatem możesz aktywować kartę kredytową:
- w bankomacie,
- w terminalu płatniczym,
- za pośrednictwem bankowości elektronicznej,
- przy pomocy aplikacji mobilnej.
Jak aktywować kartę internetową Santander Bank Polska?
Na stronie internetowej Santander Bank można znaleźć informację, że zakup karty jest jednoznaczny z jej rejestracją w serwisie internetowym. Oznacza to, że już w momencie zarejestrowania, karta internetowa jest aktywna. W chwili aktywacji karty otrzymasz dane, które są niezbędne do przeprowadzania transakcji w internecie. Chodzi o:
- numer karty internetowej,
- numer rachunku karty,
- datę ważności karty,
- kod CCV2.
Dane zostaną przesłane w formie elektronicznej w specjalnie przygotowanym dokumencie PDF. Dokument jest generowany automatycznie w chwili zarejestrowania karty. Z kolei kod CVV2 jest wysyłany na numer telefonu podany podczas rejestracji. Warto pamiętać, że informacja o kodzie CVV2 jest podawana tylko raz. Dlatego należy dokładnie zapamiętać numer, jaki pojawił się na telefonie.
Jak aktywować kartę Santander Bank Polska w bankomacie?
Kiedy już otrzymasz kartę kredytową lub debetową i postanowiłeś dokonać ich aktywacji w tradycyjny sposób, musisz się do tego trochę przygotować. Przy aktywacji nowej karty płatniczej trzeba pamiętać numer PIN do karty. Bez znajomości PIN-u nie będziesz w stanie przejść procesu aktywacji karty w bankomacie. Numer PIN otrzymałeś w placówce banku albo drogą korespondencyjną. Można także otrzymać PIN poprzez infolinię banku lub przez internet.
Aktywacja karty w bankomacie Santander Bank Polska jest bardzo prosta. Należy prawidłowo włożyć kartę do czytnika (sposób włożenia jest podany na bankomacie). Po odczytaniu karty przez urządzenie musisz wybrać opcję Aktywuj kartę. Zostaniesz poproszony o PIN. Po jego wpisaniu karta będzie aktywa. Jeśli wolisz, to możesz następnie dokonać zmiany PIN-u za pośrednictwem bankomatu. Aktywacja karty może być dokonana wyłącznie w bankomacie z logiem Santandera.
Jak aktywować kartę Santander Bank Polska w bankowości elektronicznej?
Na samym początku trzeba mieć dostęp do bankowości elektronicznej Santander Internet. Jeśli nie masz dostępu, to nic straconego. Wystarczy, że zalogujesz się na stronę santander.pl. Następnie wybierasz zakładkę „Zaloguj się”. Znajduje się ona w prawym górnym rogu strony. Potem wybierasz opcję Santander Internet. Następnie wpisujesz login, który znajduje się w podpisanej umowie. Kolejny krok to wprowadzenie hasła startowego. Następnie system poprosi Cię o nadanie nowego hasła. Potem możesz wpisać swój unikalny login, którym będziesz się logować do bankowości internetowej. Po wykonaniu tych czynności możesz korzystać z bankowości internetowej.
Aktywacja karty płatniczej za pomocą bankowości elektronicznej jest bardzo prosta. Po zalogowaniu do bankowości internetowej kolejnym krokiem jest wybranie zakładki „Finanse” a następnie wybrać panel „Karty”. Wybierz kartę, którą chcesz aktywować. Kolejną czynnością jest wybranie opcji „Aktywuj.” Pamiętaj o tym, aby następnie skorzystać z opcji „Więcej”. Tam wybierzesz pole „Nadaj PIN”.
Jak aktywować kartę banku Santander Bank Polska w aplikacji mobilnej?
Aktywować kartę kredytową albo debetową można także za pomocą aplikacji Santander Mobile. To wygodna opcja, ponieważ do aktywacji karty wystarczy telefon z zainstalowaną aplikacją. Jeśli nie posiadacz aplikacji mobilnej możesz bardzo szybko ją zainstalować. Wystarczy pobrać aplikację Santander mobile ze sklepu z Google Play czy App Store. Po pobraniu aplikacji należy zarejestrować numer telefonu. Aby pierwszy raz zalogować się do aplikacji, należy podać w loginie NIK (Numer Identyfikacji Klienta) z umowy. Następnie wpisać hasło startowe, które otrzymasz w kopercie, SMS-ie lub e-mailu.
Od tego momentu można używać aplikacji, również w celu aktywacji karty kredytowej lub debetowej. Sama czynność aktywacji karty jest bardzo prosta. Na samym początku musisz zalogować się prawidłowo do aplikacji banku. Następnie wybierz z listy polecenie „Opcje”. Kolejny krok to wybór opcji „Aktywuj kartę„. Potem możesz nadać PIN do karty.
Jak nadać PIN do karty Santander Bank Polska?
PIN jest jednym z kluczowych zabezpieczeń dla karty płatniczej. Czasami zdarza się sytuacja, kiedy konieczne jest nadanie nowego PIN-u do karty. Powody mogą być różne: kwestie bezpieczeństwa (regularna zmiana PIN-u), zgubienie informacji o nadanym PIN czy niezapamiętanie PIN-u. Bank przygotował rozwiązania również na taką ewentualność. Zgodnie z informacjami zawartymi na stronie internetowej osoba, która zapomniała PIN-u może nadać PIN:
- przez internet,
- za pomocą aplikacji mobilnej,
- skorzystać z infolinii banku,
- otrzymać nowy PIN w placówce Santander Bank.
Przez internet możesz to zrobić bardzo szybko. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto bankowości internetowej, a następnie wybierzesz „Karty” potem „Więcej” a następnie „Nadaj PIN”.
Skorzystanie z aplikacji mobilnej również umożliwia zmianę PIN-u. Wystarczy się zalogować oraz wybrać pole „Zarządzanie kartami”. Po wyborze tej opcji należy kliknąć „PIN do karty”.
Jeśli wolisz to zrobić w tradycyjny sposób, możesz skorzystać z Infolinii banku. Numer kontaktowy to 19999. Jeśli dzwonisz z zagranicy, skorzystaj z numeru 48 61 81 19999. Numery są czynne całą dobę. Nie jest to jednak darmowa infolinia. Opłaty są zgodne z taryfą operatora.
Inną możliwością jest zgłoszenie problemu w dowolnej placówce banku. Po rozmowie z konsultantem zostanie wygenerowany nowy PIN. Jeśli będziesz chciał otrzymać PIN w formie papierowej, musisz liczyć się z kosztami.
Zmiany PIN-u dokonane za pośrednictwem bankowości elektronicznej albo aplikacji mobilnej są darmowe. Warto o tym pamiętać, zanim wybierzesz się do placówki banku z chęcią wygenerowania nowego PIN-u do karty.
Kiedy trzeba aktywować kartę Santander Bank Polska?
Bardzo często słyszy się, że należy kartę debetową albo kredytową aktywować w ciągu 7 dni od jej utrzymania. To nieprawda. Tak naprawdę nie ma konieczności szybkiego aktywowania karty. W praktyce można w ogóle nie aktywować karty, którą już odebraliśmy. Jednak będzie się to wiązać z comiesięcznymi kosztami.
Najlepiej aktywować kartę od razu po jej otrzymaniu. Wynika to z faktu, że nieużywanie karty nie chroni przed opłatami za jej obsługę. Kolejnym powodem, dla którego powinno się to zrobić jak najszybciej, jest wygoda. Po co mieć konto osobiste, w ramach którego nie można korzystać ze wszystkich funkcjonalności. Warto też pamiętać, że wiele banków oferuje darmowe korzystanie z karty kredytowej i debetowej po spełnieniu określonych warunków. Jednym z najczęstszych jest liczba oraz wartość transakcji.
Inaczej wygląda sytuacja w przypadku odbioru karty w oddziale. Jeśli wybrałeś taką opcję, to masz 60 dni kalendarzowych od momentu zawarcia umowy, by odebrać kartę. W przeciwnym wypadku karta zostanie zniszczona, a umowa rozwiązana.
Ile kosztuje aktywacja karty Santander Bank Polska?
Aktywacja karty debetowej, kredytowej, jak i internetowej co do zasady jest darmowa. Nie ma zatem obawy o ukryte koszty. Nie ma także znaczenia czy aktywujesz kartę w bankomacie, terminalu, przez internet czy za pomocą aplikacji mobilnej. W każdym z tych przypadków nie ma konieczności zapłacenia za aktywację karty.
Trzeba jednak pamiętać, że karty debetowe i kredytowe najczęściej nie są darmowe. Brak korzystania z karty może spowodować naliczenie opłaty za jej obsługę. Warto zatem mieć aktywną kartę płatniczą oraz korzystać z niej co najmniej w takim zakresie, aby uniknąć naliczania opłat z tytułu jej posiadania.
Przykład:
Opłata miesięczna za kartę:
- dla VISA Silver „Akcja Pajacyk” Mastercard Silver – 7,50 zł – będzie darmowa po dokonaniu minimum 10 transakcji, które nie zostały odwołane.
- dla World MasterCard – 17,50 zł (karta będzie darmowa po dokonaniu minimum 10 transakcji, które nie zostały odwołane).
- Karta kredytowa 123 (dostępna w ofercie banku do 29.09.2022r. ) – 10 zł – brak kosztów pod warunkiem dokonaniu minimum 10 transakcji, które nie zostały odwołane.
Zatem w każdym z wyżej wymienionych przypadków, posiadanie karty będzie darmowe pod warunkiem wykonania minimum 10 transakcji, które nie zostały odwołane. Wspomniane transakcje muszą być dokonane w jednym cyklu rozliczeniowym. Im później aktywujesz kartę, tym mniej czasu zostanie Ci do dokonania wymaganej przez bank liczby transakcji.
Źródła:
- https://www.santander.pl/klient-indywidualny/kontakt/pytania-i-odpowiedzi-karty
- https://toip.santander.pl/dzial/karty-kredytowe
- https://www.santander.pl/regulation_file_server/time20221021142545/download?id=150141&lang=pl_PL
Warto wiedzieć
- Aktywować kartę Santander Bank Polska można za pomocą bankomatu, terminalu płatniczego przez internet albo mobilnie.
- Nie poniesiesz żadnych opłat za aktywację karty.
- Jeśli klient wybrał odbiór osobisty karty w oddziale banku, to ma 60 dni od dnia podpisania umowy na odbiór karty.
- Karta internetowa jest aktywowana już w momencie jej zarejestrowania.
- Kartę kredytową oraz debetową aktywuje się w taki sam sposób.
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Jak aktywować kartę Santander Bank Polska w aplikacji?
Należy zalogować się do aplikacji banku. Następnie wybrać przycisk „Opcje”. Kolejny krok to naciśnięcie przycisku „Aktywuj kartę”.
Jak aktywować kartę do bankomatu?
Włóż prawidłowo kartę do bankomatu Santander. Następnie wybierz opcję „aktywacja karty” i podaj prawidłowy PIN.
Jak odblokować kartę Santander Bank Polska?
Odblokować kartę można za pomocą bankowości elektronicznej, aplikacji mobilnej, infolinii albo placówce banku. W Santander Internet wybierz zakładkę „Karty”, potem „Więcej” a następnie „Odblokuj kartę”. W Aplikacji Santander mobile wybierz „Zarządzanie kartami” a następnie „Odblokuj kartę”.
Jak zaktualizować kartę Santander Bank Polska?
Zmianę danych personalnych (imienia/nazwiska) użytkownika karty należy zgłosić do banku. Zgłoszenia można dokonać za pośrednictwem infolinii, bankowości elektronicznej lub mobilnej, a także w oddziale. W takiej sytuacji bank wyda nową kartę.
Co się stanie, jeśli nie aktywuję karty banku Santander?
Nie będziesz mógł z niej korzystać. W efekcie najprawdopodobniej będziesz ponosić opłaty za brak tej aktywności.