Skorzystaj z pomocy jednego z 200 naszych Konsultantów.
Finanse
Pracujemy:
pn. - pt. 9:00 - 19:00
Zadzwoń 22 270 00 00
Konta

Jak zmienić limit w Santander Bank Polska?

Limit kwotowy i na liczbę transakcji znacznie poprawia bezpieczeństwo korzystania z usług bankowych. Jednak limity nie są nieodwołalnie narzucone przez instytucje finansowe. Jako właściciel środków zgromadzonych na rachunku masz prawo zmniejszyć lub zwiększyć limit przelewów (do wskazanej wysokości). Przeczytaj tekst, a dowiesz się, jak ta kwestia przedstawia się w Santander Bank Polska.

Dzienny limit przelewów obowiązuje do godz. 24 danego dnia (po północy odnawia się). Tak samo jest, jeżeli chodzi o limit miesięczny – pierwszego dnia kolejnego miesiąca uzyskujesz dostęp do pełnego limitu.

Na czym polega limit przelewów?

Dzienny limit przelewów to ograniczanie co do liczby albo kwoty przelewów możliwych do wykonania w ciągu jednego dnia. W większości banków funkcjonują obok siebie dwa rodzaje limitów. Dotyczą ograniczenia:

  • liczby przelewów, płatności kartą i wypłaty gotówki z bankomatu,
  • łącznej kwoty zlecanych przelewów, transakcji kartą i dokonanych wypłat.

Przykład:

Gdy dzienny limit przelewów wynosi 5 i jednocześnie bank wprowadził ograniczenie kwotowe do 10 000 zł, to możesz zrobić np. 5 przelewów po 2 000 zł, szóstego bank już nie przepuści. Z kolei, gdy wykonasz jeden przelew na maksymalną kwotę, czyli 10 000 zł, to nie uda Ci się zrobić kolejnego.

Dla każdego rodzaju operacji masz oddzielny, niezależny limit. Limity na transakcje internetowe mogą wynieść 10 000 zł, a do wypłaty gotówki – 5 000. Oznacza to, że tego samego dnia możesz zrobić zakupy w sieci za 10 000 zł, a oprócz tego wypłacić środki z bankomatu do 5 000 zł.

Skąd ograniczenie na limity przelewów? Dla Twojego bezpieczeństwa. Wyobraź sobie, że ktoś uzyskuje dostęp do Twojej bankowości internetowej i postanawia przelać wszystkie zgromadzone tam środki. Limit przelewów gwarantuje, że przynajmniej część pieniędzy uda się uratować.

Wyjściowe wysokości limitów przelewów zależą od polityki banku i otwierając rachunek, masz je już przypisane do konta. Oczywiście możesz zmienić limit przelewów, ponieważ ograniczają one środki, które w końcu są Twoją własnością.

W Santander Bank Polska, jak w każdym banku, zmiany możesz wprowadzać tylko do pewnego pułapu. Np. możesz podwyższyć standardowy limit przelewów z 10 000 na 25 000 zł, ale bank już nie przepuści zmiany na 100 000 zł. Jeśli chcesz zapłacić przelewem jakąś większą kwotę (za zakup mieszkania) zrobisz to tylko osobiście w placówce banku.

Jak sprawdzić aktualny limit przelewu w Santander Bank Polska?

Aktualny limit przelewów sprawdzisz w aplikacji mobilnej, bankowości internetowej lub uzyskasz go od pracownika banku. W aplikacji Santander mobile albo w internecie zobaczysz też, ile limitu pozostało Ci do wykorzystania danego dnia.

Jaki jest dzienny limit przelewów i płatności kartą w Santander Bank Polska?

Santander Bank Polska wprowadził trzy rodzaju limitów w zależności od typu transakcji. Są to limity dla:

  • przelewów,
  • płatności kartą i wypłat z bankomatów,
  • transakcji BLIK-iem.

Pierwszy limit, określany przez bank po prostu limitem przelewów, dotyczy tradycyjnych przelewów zlecanych przez aplikację mobilną czy serwis transakcyjny banku Santander. Ten limit dzieli się na trzy, nazwę je roboczo, podlimity. Na ich wysokość mają wpływ szczegóły dokonywania transakcji.

Mamy dzienne limity przelewów do transakcji:

  • bez dodatkowej autoryzacji – standardowo ustawiony na 3 000 zł, ale możesz go podnieść do maksimum 10 000 zł,
  • z dodatkową autoryzacją – ustawiony na 10 000 zł, możliwa zmiana limitu do 25 000 zł,
  • w aplikacji mobilnej Santander mobile – 3 000 zł, zmiana możliwa do 10 000 zł.

Limity płatności kartami (zarówno płatniczymi, jak i kredytowymi) zależą od sposobu, w jaki z nich korzystasz. W bankomacie wypłacisz kartą dziennie max. 5 000 zł (możesz podnieść limit do 15 000 zł) w co najwyżej 10 transakcjach. W sklepie stacjonarnym i internetowym zrobisz zakupy do 15 razy w ciągu dnia o łącznej wartości do 10 000 zł (możesz podnieść limit do 50 000 zł).

Nieco inne limity (znacznie niższe) są wprowadzone dla użytkowników Karty Dopasowanej, czyli przeznaczonej dla dzieci w wieku 7-13 lat.

Specyficznym rodzajem przelewu jest przelew natychmiastowy. W Santander Bank Polska jego limit wynosi 5 000 zł (gdy wykonujesz go w systemie Express Elixir) lub 20 000 zł (jeśli wybierzesz usługę BlueCash). Zmiana limitu dla przelewów natychmiastowych jest niemożliwa.

Jak zmienić dzienny limit przelewów w Santander Bank Polska?

Możesz zmienić limit przelewów w bankowości elektronicznej, z poziomu aplikacji mobilnej, telefonicznie na infolinii lub osobiście w oddziale. Dwa pierwsze sposoby są najprostsze, dlatego opiszę je dokładnie.

Jak zmienić limit przelewów w bankowości elektronicznej?

Poniżej instrukcja krok po roku, jak wygląda zmiana limitu przelewów w bankowości internetowej.

  • Zaloguj się na swoje konto w banku i wejdź w zakładkę Ustawienia.
  • Wybierz sekcję Limity przelewów i kliknij przycisk Nowy.
  • Wpisz własne wartości limitów, zatwierdź zmianę hasłem, które przyjdzie Ci jako sms i… gotowe!

Jak zmienić limit przelewów za pomocą aplikacji mobilnej?

Poprzez aplikację mobilną banku Santander zwiększysz lub obniżysz tylko limit płatności kartą. Jeżeli chcesz szybko zmienić limit dzienny przelewów, zrobisz to w serwisie internetowym.

Czy można zmienić limity przelewów przez infolinię lub w oddziale Santander Bank Polska?

Tak. Możesz zmienić każdy z limitów (limity transakcji BLIK-iem, przelewów, płatności kartą, wypłat gotówki) w oddziale banku lub telefonicznie na infolinii. Pamiętaj, że pracownicy nie mają możliwości zmiany limitu na wyższy niż maksymalny.

Jak zmienić limit płatności kartą w Santander Bank Polska?

Zmiana limitu płatności kartą jest możliwa, jak wspomniałam, w banku, na infolinii, przez aplikację mobilną i serwis internetowy.

Procedura wygląda podobnie jak przy zmianie limitu przelewów.

  • Po zalogowaniu wejdź w zakładkę Ustawienia i wybierz Limity dla kart.
  • Z rozwijanej listy wskaż numer karty kredytowej lub płatniczej, dla której chcesz zmienić limit.
  • Ustaw pożądany limit: możesz ustawić maksymalne limity dzienne i miesięczne w opcji kwotowej (np. limit płatności kartą do 10 000 zł) lub liczbowej (np. najwyżej 5 operacji dziennie i nie więcej niż 20 miesięcznie).
  • Potwierdź zlecenie przyciskiem Zmień.

Jak zmienić limit transakcji BLIK w Santander Bank Polska?

Płatności BLIK umożliwiają szybką zapłatę w sklepie lub przelanie środków znajomemu znając tylko jego numer telefonu (dlatego na BLIK niektórzy mówią potocznie przelew na telefon).

Maksymalna kwota płatności BLIK w Santander Bank Polska to 10 000 zł. Edytujesz ją np. z poziomu aplikacji mobilnej. Wejdź w Ustawienia (symbol koła zębatego w prawym górnym rogu ekranu) i wybierz Limity transakcji BLIK. Tam wprowadzisz własne kwoty.

Jakie dokumenty są potrzebne do zmiany limitu przelewów w Santander Bank Polska?

Do zmiany limitów poprzez aplikację mobilną i bankowość internetową nie potrzebujesz żadnych dokumentów. Po prostu zaloguj się do swojego konta i wybierz odpowiednią zakładkę służącą do zmiany limitów. Kiedy korzystasz z serwisu transakcyjnego pamiętaj, aby mieć w pobliżu telefon, na który przyjdzie Ci kod sms potwierdzający zmianę.

Na infolinii konsultant będzie weryfikował Twoją tożsamość. Na pewno zapyta o imię i nazwisko. Może też poprosić o podanie:

  • znanych Ci danych (np. miejsca urodzenia, nazwiska panieńskiego matki),
  • numeru klienta (w Santander Bank Polska znajdziesz go jako nr NIK) i wprowadzenie hasła wykorzystywanego do obsługi telefonicznej,
  • kodu, który bank wyśle Ci sms-em.

Jeżeli nie znasz na pamięć numeru NIK czy hasła, przygotuj je sobie, ponieważ mogą być potrzebne.

Warto przy okazji dodać, że na infolinii Santander Bank Polska pracują konsultanci mówiący także po angielsku, ukraińsku i rosyjsku. Właściwy język wybierzesz tonowo na początku połączenia.

Jeżeli masz zamiar zmienić limit osobiście w banku, weź ze sobą dowód osobisty lub paszport, na podstawie którego pracownik potwierdzi Twoją tożsamość. Inne dokumenty nie będą Ci potrzebne.

Ile trwa rozpatrywanie wniosku o podwyższenie limitu przelewów?

Choć potocznie można powiedzieć o rozpatrywaniu wniosku o podwyższenie limitu przelewu, to w rzeczywistości jest to złożenie dyspozycji zmiany. Jako klient banku masz prawo zażądać zmiany limitów przelewów i nie musisz uzasadniać tej decyzji.

Santander Bank Polska nie ma prawa Ci odmówić zmiany limitu, chyba że oczekujesz podwyższenia ponad wartość maksymalną w tym banku.

Podwyższenie limitu odbywa się w czasie rzeczywistym. Tzn. wypełniasz formularz na stronie lub w aplikacji mobilnej, zatwierdzasz operację i to koniec. Od razu możesz korzystać z wyższego limitu.

Tak samo jest w oddziale i na infolinii. Pracownik wprowadza do systemu otrzymaną od Ciebie dyspozycję zmiany i na tym kończy się cały proces. Nie musisz czekać np. do kolejnego dnia roboczego, zanim nowe limity się przeprocedują. One stają się aktywne w sekundę od zatwierdzenia.

To jeszcze warto wiedzieć o zmianie limitu przelewów w Santander Bank Polska

Limity na przelewy, wypłaty gotówki, płatności kartą czy transakcje BLIK-iem są wprowadzone ze względów bezpieczeństwa. Dzienny limit bank ustala w oparciu o własne narzędzia analityczne, dlatego różne banki mają różne limity. Instytucje zdają sobie sprawę, że przeciętny klient wykonuje np. do 10 transakcji dziennie i jedenasta jest już niepokojąca. Z drugiej strony możliwe, że klient ma takie potrzeby i nie można mu utrudniać ich realizacji. W końcu płaci środkami, które są jego własnością. Dla takich klientów właśnie możliwe jest zwiększenie limitu przelewu.

W tej kwestii warto dopowiedzieć, że w Santander Bank Polska (i innych bankach)  dzienny limit przelewu liczony jest na podstawie zlecenia przelewu, a nie jego faktycznego wykonania. Gdy zaplanujesz przelew z datą wykonania w przyszłości, zostanie on uwzględniony w dniu ustawienia zlecenia.

Warto wiedzieć

  1. Różne typy operacji (np. wypłata gotówki, płatność kartą w internecie) mają niezależne od siebie limity.
  2. Standardowe limity dzienne w Santander Bank Polska wynoszą przykładowo: 5 000 zł na wypłatę gotówki, 10 000 zł dla transakcji BLIK-em.
  3. Każdy klient ma prawo zmienić limit wyjściowy ustawiony przez bank.
  4. Bank ustanowił ograniczenia co do maksymalnych kwot przelewów – nie można ich przekroczyć.
  5. Zmiany limitu można dokonać w placówce, na infolinii, w serwisie transakcyjnym lub aplikacji mobilnej.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

  1. Jak zwiększyć limit przelewu w Santander Bank Polska?

    Możesz zwiększyć limit przelewów w serwisie transakcyjnym, na infolinii banku lub osobiście w oddziale. 

  2. Jak zmienić limit przelewu w Santander Bank Polska?

    Zmienisz go za pomocą bankowości internetowej, w placówce lub telefonicznie u konsultanta. Wyjątkiem są limity BLIK i na karcie kredytowej – też możesz zmienić także w aplikacji. 

  3. Jakie są domyślne limity przelewów w Santander Bank Polska?

    Standardowe, dzienne limity zależą od rodzaju operacji – np. dla przelewów bez dodatkowej autoryzacji wynoszą 3 000 zł, a dla transakcji BLIK-em aż 10 000 zł. 

  4. Czy można obniżyć limit przelewów w banku Santander?

    Tak. Możesz obniżyć limit nawet do zera, ale to oznacza, że nie wykonasz w ogóle przelewu z aplikacji czy przez serwis. 

  5. Jaki jest maksymalny limit przelewów w Santander Banko Polska?

    Maksymalne limity są różne dla innych typów operacji – limit płatności kartą zwiększysz do 50 000 zł, a dla przelewów zlecanych przez aplikację – do 10 000 zł. 

Oceń artykuł
5

Komentarze:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments