Skorzystaj z pomocy jednego z 200 naszych Konsultantów.
Finanse
Pracujemy:
pn. - pt. 9:00 - 19:00
Zadzwoń 22 270 00 00
Konta

Jak zamknąć konto w Banku Millennium?

Posiadanie kilku rezerwowych kont bankowych nie jest najrozsądniejszą decyzją. Może ona skutkować narzuceniem licznych opłat. Dobrą wiadomością jest to, że każdy klient, który postanowił otworzyć rachunek, ma prawo go zlikwidować bez konieczności wyjaśniania powodów. Ale jak dokonać likwidacji konta bankowego?

Przeanalizowaliśmy, jak zamknąć rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy (ROR) w Banku Millennium. W większości sytuacji proces zamykania konta w tej placówce jest niesamowicie łatwy. Złożenie takiej dyspozycji można wykonać na kilka sposobów: przez Internet, infolinię banku, listowanie lub w dowolnym oddziale na terenie całego kraju.

Jak zamknąć konto w Banku Millennium przez Internet?

Pierwszym krokiem będzie zalogowanie się do serwisu internetowego Millenet i przejście do sekcji „Wnioski i umowy”, a następnie wybór opcji „Zamykanie konta w Millenet”. Następnie wybierasz konto, które ma zostać zlikwidowane. Na dalszym etapie podajesz numer rachunku, na który mają zostać przekazane fundusze z ewentualnej nadwyżki.

Z listy rozwijanej wybierasz powód zamykania rachunku. Na koniec potwierdzasz wykonaną dyspozycję. To jest całkiem proste, czyż nie? A może zastanawiasz się, jak zlikwidować konto oszczędnościowe w Millennium? To jest dokładnie taki sam proces.

Wystarczy tylko, że w drugim kroku wskażesz inne konto. Pozostała procedura pozostaje bez zmian. Jak zamknąć konto w Millennium za pomocą aplikacji? Czy taka możliwość w ogóle istnieje? Niestety, ale nie. Możliwe jest jednak otwieranie nowych kont lub zwiększanie limitów na już istniejących rachunkach w Banku Millennium.

A jak zamknąć konto przez aplikację? Niestety, jedynym wyjściem jest skorzystanie z bankowości internetowej. To właśnie bankowość internetowa pozwala skutecznie złożyć dyspozycję zamknięcia konta osobistego.

Jak zamknąć konto w Banku Millennium przez infolinię?

Możesz zgłosić chęć zamknięcia konta o każdej porze, siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, poprzez kontakt z konsultantem na infolinii. Wszystko, co musisz zrobić, to zadzwonić na jeden z poniższych numerów:

  • (+48) 22 598 40 40,
  • (+48) 519 284 040,
  • 801 331 331.

Bank uruchomił dodatkowo specjalną linię telefoniczną dla osób posługujących się językiem ukraińskim.

Jak zamknąć konto w Banku Millennium listownie?

Możesz złożyć wniosek o zamknięcie konta za pomocą listu wysłanego pocztą. Najlepiej zrobić to wysyłając list polecony z potwierdzeniem odbioru, aby mieć pewność, że Twoje pismo dotarło do banku. Przykładowa dyspozycja zamknięcia konta znajduje się na stronie internetowej banku.

Niemniej jednak możesz samodzielnie sformułować wypowiedzenie rachunku lub skorzystać z gotowego wzoru. Bez względu na wybraną metodę, upewnij się, że dokument zawiera następujące informacje:

  • Twoje dane personalne,
  • numer PESEL,
  • numer i nazwę rachunku, który chcesz zlikwidować,
  • numer innego konta, na który bank ma przelać ewentualną nadwyżkę środków,
  • prośbę o zaprzestanie wykorzystywania Twoich danych osobowych do celów marketingowych.

Następnie, dokument powinien zostać wysłany na adres korespondencyjny banku:

Bank Millennium S.A.

ul. Stanisława Żaryna 2A

02-593 Warszawa

Jak zamknąć konto w Banku Millennium w oddziale banku?

Załatwienie sprawy osobiście może być najbardziej dogodną opcją. Jest to metoda polecana szczególnie osobom, które dysponują czasem. Jak więc dokonać zamknięcia konta w placówce? Po prostu skorzystaj z narzędzia do wyszukiwania oddziałów banku na stronie internetowej Millennium i wybierz najbliższą lokalizację.

Kiedy decydujesz się na wizytę w banku, pamiętaj, aby zabrać ze sobą dowód osobisty lub inny dokument tożsamości. Jeśli nie korzystasz z innych usług finansowych oferowanych przez Millennium, od razu wycofaj wcześniej udzielone zgody marketingowe. Pozwoli Ci to zminimalizować kontakt z bankiem i uniknąć otrzymywania niechcianych reklam.

Czy można zamknąć konto w Banku Millennium w trybie natychmiastowym?

Istnieje możliwość, aby praktycznie natychmiast zlikwidować konto w Banku Millennium, pomijając okres wypowiedzenia. Wystarczy, że bank wprowadzi zmiany w regulaminie lub tabeli opłat i prowizji. Takie zmiany stanowią wystarczający powód do rozwiązania umowy z instytucją w trybie natychmiastowym.

Ile czasu zajmuje zamknięcie konta w Banku Millennium?

Samo złożenie wniosku o zlikwidowanie konta w Millennium nie gwarantuje, że rachunek zostanie natychmiast zamknięty. Okres wypowiedzenia w Banku Millennium wynosi 30 dni i liczy się od momentu otrzymania przez bank Twojego wniosku. Gdy składasz wniosek online, proces ten może być nieco krótszy, podczas gdy wysyłka pocztą może go nieco wydłużyć ze względu na czas dostarczenia listu.

Jeżeli jednak zastanawiasz się, jak szybko możesz zamknąć konto w Banku Millennium, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Możesz to zrobić nawet już następnego dnia po jego otwarciu.

Co z pieniędzmi pozostałymi na koncie w Banku Millenium podczas zamykania rachunku?

Żadna instytucja bankowa, w tym Bank Millennium, nie zamknie konta, które ma debet. Dlatego, planując zlikwidowanie konta, zaleca się zostawić na nim nieco dodatkowych środków – wtedy niewykorzystane fundusze zostaną Ci zwrócone na rachunek podany w Twoim wniosku. Jeśli zastanawiasz się, jak zlikwidować konto Millennium 360, pamiętaj, aby sprawdzić wysokość opłaty, którą bank może pobrać za przelanie pozostałych na koncie środków.

Na co zwrócić uwagę podczas zamykania konta w Banku Millennium?

Przed złożeniem wniosku, upewnij się, jaką opłatę nalicza Bank Millennium za zamknięcie konta. Obecnie procedura ta jest całkowicie bezpłatna, choć bank może pobierać opłatę za przelanie ewentualnej nadwyżki środków. Mając na uwadze konieczność uiszczenia opłaty, bezpieczniej jest zostawić na rachunku nieco więcej środków niż wyczyścić go do tzw. zera.

Gdy bank pobiera dodatkową opłatę, może to spowodować, że saldo na Twoim koncie stanie się ujemne, co uniemożliwi zamknięcie konta. Przed złożeniem wniosku, dokładnie sprawdź poprawność numeru konta, na które mają zostać przelane nadwyżki środków. W przypadku jakichkolwiek problemów środki te mogą zostać przekierowane na tzw. rachunek techniczny banku, a proces ich odzyskania może zająć więcej czasu.

Kiedy najczęściej zamykamy konta w bankach?

W zależności od sytuacji i okoliczności zlikwidowanie konta bankowego może okazać się dobrą decyzją. Często posiadamy więcej niż jedno konto, niektóre z pozostałych nie są przez nas aktywnie używane. Po co więc ponosić dodatkowe, miesięczne opłaty, nawet jeśli nie są one wysokie?

Konto bankowe może być również pozostałością po kredycie hipotecznym. Często zdarza się, że dla uzyskania lepszych warunków kredytowych, wymagane jest założenie konta w danym banku. Jeżeli kredyt został już dawno spłacony, a konto pozostaje aktywne, mimo że nie jest używane – to dobry moment, aby je zlikwidować.

Warto wiedzieć

  • Ilość środków na koncie. Nie ma banku, który zamknąłby konto z debetem. Warto pamiętać o tym, przygotowując rachunek do likwidacji. Zaleca się pozostawienie na zamykanym koncie nieco więcej środków niż suma miesięcznych opłat. Bank pobiera opłatę (7 zł) za przelanie pozostałych środków na inny rachunek.
  • Podanie drugiego numeru konta. Jeżeli chcesz, aby bank przelał pozostałe środki w momencie likwidacji konta, pamiętaj, aby zostawić na rachunku odpowiednią ilość środków na opłacenie tego przelewu oraz podać bankowi numer konta, na które mają one trafić.
  • Termin wypowiedzenia. W Millennium Banku proces zamykania konta trwa 30 dni, zaczynając od dnia, kiedy Twoje polecenie dotrze do banku. Przez ten okres konto i karta działają jak zwykle, a bank ma prawo do pobrania opłat. Po zakończeniu terminu wypowiedzenia możesz sprawdzić, czy konto zostało zamknięte, próbując wysłać na nie przelew na kwotę 1 grosza. Jeśli środki powrócą, oznacza to, że konto jest już nieaktywne. Jeśli natomiast bank dokona zmiany w tabeli opłat lub regulaminie, istnieje możliwość natychmiastowego zamknięcia konta, pomijając okres wypowiedzenia.
  • Podpis zgodny ze wzorem. Pamiętaj, że jeśli chcesz listowne złożyć wypowiedzenie prowadzenia konta, swój podpis składasz zgodnie z tym, jakim podpisywałeś otwarcie rachunku.
  • Negocjacja warunków. Bankowi będzie zależeć na tym żebyś jednak pozostał w dalszym ciągu klientem. Jest to dobry moment na negocjacje warunków co do opłat konta lub skorzystanie z innych benefitów, jakie zaoferuje Ci doradca podczas składania wniosku.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Jak zamknąć konto w Banku Millennium?

    Zamykanie konta w Banku Millennium można przeprowadzić na kilka sposobów:

    1. Online przez Millenet – po zalogowaniu się do systemu Millenet, przejdź do zakładki „Zarządzanie produktami” i wybierz opcję „Zamknięcie konta”. Następnie postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami.
    2. Telefonicznie – skontaktuj się z infolinią banku (np. 801 331 331 dla połączeń z telefonów stacjonarnych, 22 598 40 40 dla połączeń z telefonów komórkowych i z zagranicy). Konsultant pomoże Ci w procesie zamknięcia konta.
    3. Osobiście w oddziale – możesz odwiedzić dowolny oddział Banku Millennium, aby zamknąć konto. Nie zapomnij zabrać ze sobą dowodu tożsamości.
    4. Listownie – można także wysłać pismo z prośbą o zamknięcie konta. Pismo powinno zawierać informacje o numerze konta do zamknięcia, powinno być podpisane i datowane.

    Niezależnie od wybranej metody, Bank Millennium wymaga 30-dniowego okresu wypowiedzenia dla zamknięcia konta. Pamiętaj, że w tym czasie mogą obowiązywać wszelkie standardowe opłaty związane z prowadzeniem konta i korzystaniem z karty.

  2. Czy można zamknąć konto w Banku Millennium w trybie natychmiastowym?

    Zgodnie z regulaminami banków, w tym Banku Millennium, standardowy okres wypowiedzenia dla zamknięcia konta wynosi zazwyczaj 30 dni. Oznacza to, że po złożeniu wniosku o zamknięcie konta, bank ma 30 dni na przeprowadzenie procedur związanych z zamknięciem konta. Jednak istnieje sytuacja, w której możesz zamknąć konto niemal natychmiast: gdy bank zmienia regulamin lub tabelę opłat i prowizji.

  3. Czy w Banku Millenium można zamknąć konto bez obecności współposiadacza?

    Zgodnie z prawem bankowym, każdy ze współwłaścicieli wspólnego rachunku bankowego ma prawo do jednostronnego zakończenia umowy, co ma wpływ na wszystkich pozostałych współwłaścicieli. Art. 51a Prawa bankowego daje takie uprawnienie każdemu współposiadaczowi rachunku.

  4. Jak zamknąć konto Millennium 360?

    Istnieją cztery metody na zamknięcie konta w Banku Millennium:

    1. Poprzez platformę bankowości internetowej Millenet.
    2. Dzwoniąc na infolinię banku.
    3. Osobiście w jednym z oddziałów banku.
    4. Przesyłając wypowiedzenie drogą pocztową.
  5. Czy można zamknąć konto z zajęciem komorniczym w Banku Millennium?

    Oczywiście, nie ma przeciwwskazań do zamknięcia konta, które należy do osoby zadłużonej (z wyjątkiem sytuacji, w której na rachunku bankowym w momencie zajęcia istnieją wierzytelności podlegające egzekucji).

  6. Jak zastrzec kartę do konta w Banku Millennium?

    Aby zablokować kartę płatniczą w Banku Millennium, musisz po prostu wykonać telefon na numer infolinii 22 598 41 14, a następnie na klawiaturze telefonu wprowadzić odpowiedni kod, jaki poda Ci system automatyczny. Przeprowadzi Cię on przez cały proces zabezpieczenia karty płatniczej. Możesz również zablokować czasowo lub całkowicie kartę z poziomu aplikacji.

  7. Czy można zamknąć online konto oszczędnościowe w Banku Millennium?

    Rezygnacja z konta oszczędnościowego w Millennium jest tak samo proste jak jego założenie. Jeśli chcesz to zrobić online, po prostu zaloguj się na swoje konto bankowe online, kliknij swoje imię i nazwisko, a następnie wybierz „Wnioski i Umowy”, a potem „Zamykanie Konta”. Jeśli na koncie oszczędnościowym lub osobistym są jeszcze jakiekolwiek fundusze, będziesz musiał podać numer innego konta bankowego, na które te środki mają zostać przelane. Możesz również zdecydować się na zamknięcie konta osobiście, odwiedzając jeden z oddziałów banku.

  8. Czy można zamknąć online konto walutowe w Banku Millennium?

    Oczywiście. Możliwość zamknięcia konta bieżącego, oszczędnościowego lub walutowego jest teraz dostępna całkowicie online, za pośrednictwem platformy transakcyjnej Millenet. Dzięki tej usłudze możesz łatwo i szybko złożyć wniosek o zamknięcie konta oraz powiązanych z nim produktów, takich jak kredyt odnawialny czy karta debetowa, z uwzględnieniem wymaganego okresu wypowiedzenia. Wszystkie środki, które pozostaną na zamykanym koncie, zostaną przelane na konto wybrane przez Ciebie.

    Ścieżka do zamknięcia konta walutowego: zakładka Konta > Wnioski > Zamykanie konta w Millenet.

  9. Ile kosztuje zamknięcie konta w Banku Millennium?

    Samo zamknięcie rachunku nie kosztuje nic. Ponosisz opłaty związane z bieżącą obsługą konta. Jeśli masz przy koncie np. limit odnawialny, przed zamknięciem konta musisz w całości go spłacić.

Porównaj konta osobiste
Patryk Chodyniecki
Oceń artykuł
5

Komentarze:

Subscribe
Powiadom o
guest

1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Roman
Roman
5 miesięcy temu

Skandaliczne długo trwa zamknięcie konta w oddziale. Najpierw jakaś aktualizacja danych, później szereg dokumentów do podpisu. Trwało to dobre 40 minut.