Skorzystaj z pomocy jednego z 200 naszych Konsultantów.
Finanse
Pracujemy:
pn. - pt. 9:00 - 19:00
Zadzwoń 22 270 00 00
Poradnik kont bankowych

Jak zamknąć konto w banku? – 16 banków [analiza Rankomat]

Stało się – znalazłeś nie tylko tańsze, ale także lepiej dopasowane do Twoich oczekiwań konto. Zastanawiasz się jedynie, jakie warunki musisz spełnić, aby szybko i bezboleśnie zamknąć konto w dotychczasowym banku. Czy likwidacja rachunku ROR jest trudna? Sprawdziliśmy, jak zamknąć konto osobiste w jednym z 16 banków.

Nie da się ukryć, że informacje dotyczące zakładania kont osobistych są znacznie lepiej wyeksponowane niż wskazówki pozwalające na ich szybkie zamknięcie. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż liczba klientów jest jedną z wartości, która często używana jest jako miara sukcesu konkretnego banku. Masowy odpływ klientów w najlepszym wypadku świadczyć o wątpliwej i niedopasowanej do rynkowych realiów ofercie. W najgorszym może być zwiastunemwiększych kłopotów z jakimi zmaga się instytucja finansowa.

Jak zamknąć konto w banku? Informacje ogólne

Sprawdź, jakie metody zamknięcia konta osobistego online oferuje Twój bank. W dalszej części znajdziesz precyzyjne instrukcje. Jeśli jednak nie masz pewności czy od czasu publikacji tego artykułu procedury się nie zmieniły, zawsze możesz zadzwonić na infolinię swojego banku. Pracownik poinformuje Cię w jaki sposób najszybciej zamknąć konto, jaką kwotę zostawić na nim na ostanie opłaty i kiedy umowa zostanie ostatecznie rozwiązana. Na ogół uda Ci się wypowiedzieć umowę podczas tej samej rozmowy, pozostanie więc jedynie okres wypowiedzenia.

Jak zamknąć konto w 16 bankach?

Z myślą o osobach noszących się z zamiarem zlikwidowania dotychczasowego konta osobistego, prześwietliliśmy procedury stosowane przez 16 banków działających w Polsce. Pozwala to w szybki sposób sprawdzić stopień ich skomplikowania, zweryfikować terminy związane z wypowiedzeniem umowy rachunku oraz przygotować odpowiednie dla tej czynności dokumenty.

Jak zamknąć konto w Alior Banku?

alior bank logo

W Alior Banku możesz zamknąć rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy na 4 sposoby:

  • Wyślij listem poleconym odręcznie podpisaną dyspozycję zamknięcia rachunku na adres korespondencyjny banku. Znajduje się on na ulicy Łopuszańskiej 38D w Warszawie, pod kodem pocztowym 02-232. Datą wypowiedzenia umowy będzie data nadania listu poleconego.
  • Skontaktuj się z infolinią banku pod numerem 19 502, dokonaj weryfikacji tożsamości i złóż dyspozycję zamknięcia rachunku. Pracownik wyśle Ci potwierdzenie złożenia dyspozycji.
  • W oddziale banku złóż odpowiednią dyspozycję dotyczącą zamknięcia rachunku i podpisz ją osobiście. Będzie wymagany dokument tożsamości.
  • Skorzystaj z bankowości internetowej Alior Banku. Kolejno przejdź przez opcje: Moje sprawy → Dyspozycje, opinie i potwierdzenia → Wypowiedzenie/zamknięcie konta → Złóż wniosek.

Dokumenty wymagane do wypowiedzenia umowy

Do skutecznej rezygnacji z konta potrzebny jest dowód osobisty i formularz wypowiedzenia umowy. Wzór wypowiedzenia umowy konta osobistego znajduje się w tym miejscu.

Okres wypowiedzenia umowy

Alior Bank stosuje 30 dniowy okres wypowiedzenia umowy ROR-u. Pamiętaj, by przelać z konta środki na inne konto bankowe lub wskazać, gdzie bank powinien je przelać w momencie zakończenia umowy. Bank poleca wyzerować saldo rachunku, jeśli jednak dokonujesz operacji związanych z potencjalnymi opłatami, zostaw na koncie niewielką kwotę na ich pokrycie.

Zamknięcie kart płatniczych

Wydane przez Alior Bank karty płatnicze (fizyczne nośniki oraz karty wirtualne) można zamknąć samodzielnie korzystając z dowolnej metody. Zrobisz to aplikacji mobilnej lub serwisie internetowym w zakładce Karty, gdzie znajdziesz opcję zastrzeżenia lub całkowitego zamknięcia karty. Nie powoduje to zamknięcia konta bankowego.


Jak zamknąć konto w Banku Polskiej Spółdzielczości?

bank polskiej spółdzielczości logo

Bank Polskiej Spółdzielczości (reprezentujący grupę banków spółdzielczych o tej samej nazwie) nie jest zbyt przyjazny klientom, którzy chcieliby zamknąć prowadzony tam rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy.

Jedynym na pewno działającym sposobem złożenia dyspozycji zamknięcia konta osobistego jest osobiste udanie się do oddziału banku z dowodem osobistym. Należy wypełnić formularz zakończenia umowy ROR-u i podpisać go własnoręcznie.

Teoretycznie bank może zamknąć konto osobiste na listowne życzenie klienta, ale nie jest to standardowa procedura w Banku Polskiej Spółdzielczości. Jeśli nie masz możliwości udać się do oddziału BPS, skontaktuj się z infolinią pod numerem 801 321 456 lub (+48) 86 215 50 50 i porozmawiaj z pracownikiem o możliwości złożenia dyspozycji drogą telefoniczną/listowną.

Banki zrzeszone w grupie Bank Polskiej Spółdzielczości

Należy pamiętać, że BPS to tak na prawdę setki lokalnych banków o wspólnej reprezentacji. Bardzo możliwe, że chcąc zlikwidować konto będziesz musiał udać się do placówki „swojego” banku działającego w ramach BPS.

Dokumenty wymagane do wypowiedzenia umowy

Do wypowiedzenia umowy niezbędny jest dowód osobisty posiadacza rachunku oraz formularz wypowiedzenia umowy.

Okres wypowiedzenia umowy

W samym Banku Polskiej Spółdzielczości i większości banków zrzeszonych w grupie okres wypowiedzenia umowy wynosi 30 dni. Lepiej zostawić drobną kwotę na pokrycie ostatnich opłat, BPS pobiera je za więcej operacji niż inne banki.


Jak zamknąć konto w Banku Millennium?

Millennium Bank logo

Bank Millennium jest jednym z najprzyjaźniejszych dla klientów, którzy chcieliby zamknąć konto. Można to zrobić na kilka sposobów:

  • Zaloguj się w serwisie transakcyjnym Millenet i wejdź w swoje konto, które chcesz zamknąć. Odnajdź opcję „Wnioski i Umowy”, po czym wybierz z listy „Zamykanie konta”. Zatwierdź operację w standardowy sposób.
  • Skontaktuj się z infolinią Banku Millennium, pod jednym z numerów:
    • (+48) 22 598 40 40,
    • (+48) 519 284 040,
    • 801 331 331.
  • Zgłoś chęć zamknięcia konta i przejdź z pracownikiem przez krótką procedurę.
  • Wyślij list polecony na adres Banku Millennium: ul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa. Zamieść w nim swoje dane (imię, nazwisko, pesel), informacje identyfikujące konto (numer konta, nazwę rachunku). Wyraź chęć zamknięcia konta, nie zapomnij o odwołaniu zgód marketingowych. Podpisz osobiście.
  • Udaj się do oddziału Banku Millenium z dowodem osobistym i z pomocą pracownika wypełnij formularz rezygnacyjny.

Dokumenty wymagane do wypowiedzenia

Do wypowiedzenia umowy potrzebny jest jedynie dowód osobisty, a jeżeli dyspozycja realizowana jest przez telefon, wymagane są odpowiednie kody i dane potwierdzające tożsamość klienta.

Okres wypowiedzenia umowy

W Millenium Banku obowiązuje standardowy, 30-dniowy okres wypowiedzenia umowy. Pozostaw na koncie jedynie minimalne środki na ostatnie opłaty – bank pobiera prowizję za przelanie pozostałej kwoty z konta bankowego przy jego zamknięciu.


Jak zamknąć konto w Banku Pocztowym?

logo bank pocztowy

Bank Pocztowy jest kolejnym, który szczególnie nie ułatwia zamykania w nim kont. Klient, który chciałby zrezygnować ma na to na szczęście kilka opcji. Zrezygnować można:

  • Wysyłając rezygnację na adres mailowy [email protected]. Najlepiej wypełnić formularz dostępny na stronie banku, wydrukować go, wypełnić prawidłowo i podpisać odręcznie. Potem zeskanować i załączyć do maila, w którym wypowiada się umowę konta.
  • Przesyłając wyżej wspomnianą rezygnację listem poleconym, na adres Banku Pocztowego: Bank Pocztowy S.A. ul. Jagiellońska 17 85-959 Bydgoszcz. Rezygnacja musi zawierać dane konta (numer, nazwa rachunku) i użytkownika (imię, nazwisko, PESEL).
  • Udając się do oddziału/placówki Banku Pocztowego i składając tam wspomniane wyżej wypowiedzenie umowy rachunku bankowego, podpisane odręcznie.

Niestety nie ma możliwości zamknięcia konta z poziomu serwisu transakcyjnego.

Dokumenty wymagane do wypowiedzenia umowy

Do wypowiedzenia umowy o prowadzenie rachunku potrzebne jest tylko napisane własnoręcznie i podpisane wypowiedzenie. W treści wypowiedzenia należy zawrzeć swoje dane kontaktowe oraz informację o zamykanym rachunku – jego numer i rodzaj. Warto również wskazać, na jakie konto mają zostać przesłane zgromadzone na rachunku środki.

Okres wypowiedzenia

Okres wypowiedzenia umowy w Banku Pocztowym jest standardowy i wynosi 30 dni. Kwotę pozostałą na koncie (po odliczeniu opłat) bank przelewa na wskazane konto lub przesyła przelewem pocztowym na wskazany adres.


Jak zamknąć konto w BNP Paribas?

W ciągu ostatnich lat BNP Paribas ułatwił zamykanie i ogólnie obsługę kont bankowych. Obecnie zamknięcie konta w tym banku możliwe jest, gdy:

  • Udasz się do oddziału BNP Paribas z dowodem osobistym i złożysz tam lub napiszesz z pomocą pracownika banku wypowiedzenie umowy konta bankowego.
  • Wyślesz list polecony na adres banku: BNP Paribas S.A. ul. Suwak 3, 02-676 Warszawa. W liście wyraź wolę zamknięcia rachunku, zamieść dane swoje (imię, nazwisko, PESEL) i konta, które zamykasz (numer i nazwa rachunku). Podpisz list w sposób zgodnym z podpisem znanym bankowi.
  • Skontaktuj się z infolinią BNP Paribas pod numerem +48 22 134 00 00 lub +48 500 990 500 i z pomocą pracownika dokonaj wypowiedzenia umowy prowadzenia rachunku bankowego.
  • Zaloguj się w aplikacji GOoptima, odnajdź zakładkę Wnioski i przejdź do Zamknięcie rachunków, a następnie Zamknięcie rachunku celowego lub głównego. Potwierdź operację i od razu wypowiesz umowę konta bankowego.

Ostatnia opcja jest stosunkowo nowa, ale potencjalnie bardzo wygodna dla klientów.

Dokumenty wymagane do wypowiedzenia umowy

Wypowiadając w banku umowę należy mieć przy sobie dowód osobisty. Wniosek o zamknięcie rachunku należy wypełnić na miejscu na specjalnym formularzu. Jeżeli wypowiedzenie wysyłane jest listownie, może mieć odręczną formę (nie ma konieczności korzystania z formularza).

Okres wypowiedzenia

Okres wypowiedzenia wynosi 30 dni. W tym czasie na koncie najlepiej zostawić jedynie drobną kwotę na ostatnie opłaty. Bank przeleje pozostałe środki na wskazane konto.


Jak zamknąć konto w BOŚ Banku?

BOŚ Bank logo

W BOŚ czyli Banku Ochrony Środowiska można zamknąć konto jedynie korzystając z formy pisemnej. Niestety nie jest to najbardziej wygodne. Chcąc zlikwidować rachunek w BOŚ, możesz:

  • Udać się do placówki Banku Ochrony Środowiska z dowodem osobistym. Z pomocą pracownika banku wypełnić rezygnację i osobiście ją podpisać.
  • Wysłać list polecony na adres centrali: Warszawa, ul. Żelazna 32, kod pocztowy 00-832. Oczywiście w liście należy wyrazić wolę zrezygnowania z ROR-u, zawrzeć dane swoje (imię, nazwisko, PESEL) i konta bankowego (nazwa, numer). Trzeba się też liczyć z opóźnieniem, a nawet odmową zamknięcia konta z powodu „niezgodności podpisu ze wzorem”.

Dokumenty wymagane do wypowiedzenia umowy

Do zamknięcia konta wymagane jest sporządzenie wypowiedzenia umowy oraz dowód osobisty posiadacza rachunku. W treści wypowiedzenia warto zawrzeć swoje dane kontaktowe oraz numer zamykanego rachunku. Warto też wskazać numer konta, na które mają być przelane pieniądze zgromadzone na rachunku.

Okres wypowiedzenia

Bank Ochrony Środowiska stosuje standardowy, 30 dniowy okres wypowiedzenia rachunku bankowego.


Jak zamknąć konto w Citi Handlowym?

Citi Handlowy logo

Bank Handlowy/Citi Handlowy pozwala stosunkowo prosto zamknąć konto bankowe i daje na to aż 4 opcje, w tym praktyczną możliwość zamknięcia konta online. Jeśli chcesz zamknąć tam konto:

  • Udaj się do dowolnego oddziału Citi Handlowego z dowodem osobistym i na miejscu wypełnij rezygnację z prowadzenia rachunku bankowego.
  • Skontaktuj się z infolinią pod numerem +48 22 362 24 84 lub +48 22 692 24 84. Pracownik pomoże Ci dokonać rezygnacji z ROR-u.
  • Wyślij list polecony na adres: Bank Handlowy w Warszawie S.A. ul. Goleszowska 6, 01-260 Warszawa. Warto pamiętać, że bank ma drugą siedzibę na ulicy Senatorskiej 16 w Warszawie, ale budynek jest w remoncie. W liście podaj swoje dane, dane zamykanego konta i podpisz osobiście rezygnację.
  • Zaloguj się do CitibankOnline. Przejdź kolejno przez opcje: Dyspozycje → Rachunki osobiste/oszczędnościowe → Zamknięcie konta głównego w PLN. Musisz jeszcze zatwierdzić operację w standardowy sposób.

Ostatnia opcja nie pozwala Ci zamknąć konta samodzielnie, ponieważ faktycznie wysyłasz dyspozycję do pracownika banku. Możesz to jednak zrobić w aplikacji, z której na co dzień korzystasz.

Dokumenty wymagane do wypowiedzenia umowy

Zamykając konto w banku potrzebny będzie dowód osobisty i wypowiedzenie umowy. Listownie wystarczy pismo, natomiast telefonicznie i przez Internet potrzebne są jedynie dane do logowania lub inne informacje służące do weryfikacji klienta. W treści wypowiedzenia należy wpisać swoje dane kontaktowe i numer zamykanego rachunku.

Okres wypowiedzenia

Umowa prowadzenia konta zakończy się standardowo po 30 dniach. Pozostałe na koncie środki bank przelewa na wskazane konto.


Jak zamknąć konto w Credit Agricole?

Credit Agricole logo

Credit Agricole zezwala tylko na dwa sposoby zamykania konta i nie są one zbyt przyjazne dla klienta. Chcąc zamknąć rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w Credit Agricole, należy:

  • Udać się do oddziału Credit Agricole z dowodem osobistym i wydrukowanym dokumentem wypowiedzenia rachunku. Można go ewentualnie wypełnić na miejscu.
  • Wysłać listem poleconym rezygnację na adres banku Credit Agricole: ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław. W rezygnacji muszą znaleźć się: dane konta (numer i nazwa rachunku), dane użytkownika (imię, nazwisko, PESEL), oraz numer konta, na które mają być przelane pozostałe środki.

Dokumenty wymagane do wypowiedzenia umowy

Wypowiadając umowę drogą listowną wystarczy sam dokument wypowiedzenia rachunku. Rezygnując z konta w placówce banku należy mieć przy sobie swój dowód osobisty.

Okres wypowiedzenia

Credit Agricole stosuje standardowy okres wypowiedzenia, czyli 30 dni. Na stronie bank przypomina, by w tym czasie spłacić powiązane z kontem zadłużenie i wycofać pozostałe środki.


Jak zamknąć konto w ING Banku Śląskim?

ING Bank Śląski logo

W ING Banku Śląskim masz możliwość zamknięcia konta w serwisie transakcyjnym oraz dwie bardziej tradycyjne metody. Jeśli chcesz zamknąć w tym banku rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy:

  • Udaj się do oddziału ING Banku Śląskiego z dowodem osobistym i na miejscu wypełnij formularz rezygnacyjny. Podpisz go i gotowe.
  • Wyślij pisemną rezygnację z konta bankowego (listem poleconym) na adres ING Bank Śląski S.A., ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice. Pamiętaj o wpisaniu swoich danych (imię, nazwisko, PESEL), numeru i nazwy rachunku, oraz numeru konta, na które bank przeleje pozostałe środki.
  • Zaloguj się do aplikacji ING Banku Śląskiego – Moje ING i wybierz odpowiednie konto. W Szczegółach konta znajdziesz opcję Zamknij.

Ostatni sposób działa tylko w przypadku kont złotówkowych, jest więc dobry do zamknięcia standardowego ROR-u, ale konta walutowego.

Dokumenty wymagane do wypowiedzenia umowy

W celu rezygnacji z konta potrzebny jest dowód osobisty i formularz wypowiedzenia. Wzór wypowiedzenia umowy konta osobistego znajduje się w tym miejscu.

Okres wypowiedzenia

ING Bank Śląski pozwala zamknąć konto bez okresu wypowiedzenia, jeśli wszystkie powiązane z nim płatności zostały uregulowane. Jeśli przelewasz pozostałe środki na inne konto, ING Bank Śląski po raz ostatni poprosi Cię o potwierdzenie transakcji w standardowy sposób.


Jak zamknąć konto w Inteligo?

Inteligo logo

Bank Inteligo rezygnuje z prowadzenia RORów i nie można już w nim otwierać nowych kont osobistych. Póki co istnieją jednak jeszcze wcześniej założone konta. Jeśli posiadasz takie i chcesz je zamknąć, masz 3 raczej tradycyjne sposoby, by to zrobić.

Zawsze musisz wysłać wypełnione i podpisane oświadczenie o rezygnacji z konta bankowego, w którym zawrzesz swoje dane (imię, nazwisko, PESEL), dane konta, które zamykasz (numer, nazwa rachunku), dane rachunku, na który zostaną przelane pozostałe środki (numer) i osobisty podpis. Możesz to zrobić:

  • Wysyłając email na adres [email protected] (najlepiej podpisać wydrukowany dokument i go zeskanować, chyba że masz kwalifikowany podpis elektroniczny).
  • Pisząc list polecony na adres Inteligo, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna. Kancelaria, ul. Partyzantów 15, 22-411 Zamość.
  • Teoretycznie istnieje jeszcze opcja wysłania rezygnacji faxem, ale nie podajemy numeru, ponieważ nie wiemy czy ta nieco przestarzała forma komunikacji zadziała.

Dokumenty wymagane do wypowiedzenia umowy

Do zamknięcia konta potrzebny jest wyłącznie formularz wypowiedzenia, który można pobrać ze strony Inteligo. Jest on bardzo prosty do wypełnienia. Wystarczy podać swoje dane osobowe, numer zamykanego rachunku oraz numer konta, na który mają zostać przelane pieniądze zgromadzone na likwidowanym koncie.

Wzór wypowiedzenia umowy konta osobistego znajduje się w tym miejscu.

Okres wypowiedzenia

Inteligo stosuje standardowy okres wypowiedzenia wynoszący 30 dni. Ze względu na to, że bank przestał przyjmować nowych klientów, należy założyć, że niezamknięte konta będą stopniowo przenoszone do PKO BP. Nie mamy jednak na ten temat pewnych informacji.


Jak zamknąć konto w mBanku?

mBank logo

W mBanku można stosunkowo prosto zamknąć konto bankowe. Opcji jest kilka, w tym także możliwość zamknięcia konta online. Chcąc rozwiązać umowę rachunku z mBankiem, możesz:

  • Zalogować się w serwisie transakcyjnym mBanku. Potem wyszukać kolejno: Produkty -> Usługi -> Nowa usługa -> Wypowiedzenie umowy.
  • Alternatywnie w serwisie transakcyjnym można iść ścieżką: Pomoc -> Załatw swoje sprawy -> Inna sprawa. Należy wpisać: wypowiedzenie umowy rachunku osobistego.
  • Skontaktować się z infolinią mBanku pod numerem pod numerem: 783 300 800 lub 801 300 800. Dokonać standardowej weryfikacji tożsamości i złożyć wypowiedzenie umowy.
  • Wysłać podpisane odręcznie wypowiedzenie umowy na adres korespondencyjny mBanku, czyli: mBank S.A. Bankowość Detaliczna Skrytka Pocztowa 2108 90-959 Łódź. Oczywiście wypowiedzenie musi zawierać dane właściciela rachunku (PESEL, nazwisko i imię), dane konta oraz wskazanie sposobu przelania pozostałych na koncie środków.
  • Udać się osobiście do placówki mBanku z dowodem osobistym i z pomocą pracownika zamknąć konto.

Mając taką możliwość z pewnością warto korzystać z opcji wypowiedzenia umowy rachunku online.

Dokumenty wymagane do wypowiedzenia umowy

Jeżeli umowa wypowiadana jest telefonicznie lub przez Internet potrzebne są aktualne dane identyfikujące klienta w banku. Rezygnując z umowy w oddziale banku, należy okazać dowód osobisty i uzupełniony wniosek wypowiedzenia konta osobistego.

Wypowiedzenie umowy rachunku w całości, a w części

W tym artykule skupiamy się na ROR-ach, ale mBank przewiduje opcję wypowiedzenia jednocześnie wszystkich rachunków, które klient posiada w tym banku. Chcąc zrezygnować z usług mBanku można więc jedynym wypowiedzeniem pozbyć się kont walutowych, kont dla dzieci i rachunków celowych.

Okres wypowiedzenia

W mBanku okres wypowiedzenia wynosi 30+7 dni. Wynika to z faktu, że bank rezerwuje sobie 7 dni na rozpatrzenie wniosku zanim zacznie biec okres wypowiedzenia umowy. Bank nie odrzuca dyspozycji zamknięcia rachunku bez powodu, po prostu daje sobie czas, żeby skontaktować się z klientem i spróbować przekonać go do zmiany zdania.


Jak zamknąć konto w Nest Banku?

logo nest bank

Nest Bank pozwala stosunkowo prosto zamykać konta bankowe. Sposobów jest kilka – w tym wygodna opcja przesłania wypowiedzenia online. W każdej sytuacji składasz pisemny wniosek o zamknięcie rachunku, w którym wyszczególniasz swoje dane osobowe (imię, nazwisko, PESEL), dane zamykanego rachunku, oraz rachunek, na który chcesz przelać pozostałe środki.

Jeśli chcesz zamknąć konto w Nest Banku:

  • Wypełnij wniosek w serwisie transakcyjnym. Przejdź kolejno przez: Centrum kontaktu -> Złóż nowy wniosek -> Zamknięcie konta.
  • Wyślij rezygnację listem poleconym na adres: Nest Bank SA Centrala – Warszawa 02-672, ul. Domaniewska 39A.
  • Udaj się do placówki Nest Banku i wypełnij wniosek z pomocą pracownika. Pamiętaj, że ten bank nie ma zbyt wiele placówek terenowych.
  • Skontaktuj się z infolinią Nest Banku 801-800-188 lub 22 438-41-41 i wypełnij formularz rezygnacyjny przez telefon.

Dokumenty wymagane do wypowiedzenia umowy

Podczas zamykania konta potrzebny jest wyłącznie formularz wypowiedzenia umowy. W czasie wizyty w oddziale może być też potrzebny dowód osobisty.

Wzór wypowiedzenia umowy rachunku znajduje się w tym miejscu.

Okres wypowiedzenia

Nest Bank stosuje standardowy, 30 dniowy okres wypowiedzenia umowy. Nie ma tu żadnych odrębności ani unikalnych dla banku działań.


Jak zamknąć konto w Banku Pekao?

logo bank pekao

Zamykanie kont w Banku Pekao jest dość skomplikowane i mało przyjazne dla klienta. Potencjalnie jest kilka możliwości, ale bank niechętnie o nich mówi na swojej stronie. Jeśli chcesz zamknąć konto w Pekao, możesz:

  • Udać się osobiście do oddziału banku z dowodem osobistym i na miejscu wypełnić formularz rezygnacyjny.
  • Wysłać list polecony na adres: Bank Pekao SA – Centrala, ul. Grzybowska 53/57, skrytka pocztowa 1008, 00-950 Warszawa. Uwaga: Czasami Pekao przedłuża procedurę lub odrzuca wniosek, bo podpis nie zgadza im się ze wzorem podpisu złożonym w placówce.
  • Skontaktować się z infolinią (można tę rozmowę zamówić wypełniając formularz rozwiązania umowy dostępny na stronie) pod numerem: +48 519 222 222.

Dokumenty wymagane do wypowiedzenia umowy

Podczas zamykania konta potrzebny jest wyłącznie formularz wypowiedzenia umowy. Trzeba pamiętać, że musi być on podpisany zgodnie ze wzorem złożonym wcześniej w banku, w przeciwnym razie może zostać odrzucony. Decydując się na zamknięcie konta w oddziale należy wziąć ze sobą kartę płatniczą, jeżeli konto zamykane jest korespondencyjnie, należy ją dołączyć do przesyłki. W drugiej sytuacji należy pamiętać, aby karta była przecięta.

Okres wypowiedzenia

Pekao stosuje standardowy okres wypowiedzenia wynoszący 30 dni. Za przelanie kwoty pozostałej na rachunku pobiera prowizję. Nie trzeba oddzielnie zamykać kart przypisanych do konta – są one zamykane automatycznie.


Jak zamknąć kontow PKO Banku Polskim?

PKO Bank Polski logo

W ciągu ostatnich lat PKO BP znacznie poprawił możliwości obsługi klienta online, w tym także ułatwił zamykanie konta bankowego przez internet. Aktualnie chcąc zamknąć konto w PKO BP, masz do wyboru:

  • Zaloguj się w serwisie iPKO (bankowość elektroniczna PKO). Wybierz kolejno: Moje sprawy → Dyspozycje i zaświadczenia → Nowa dyspozycja → Konta → Zamknięcie konta.
  • Zaloguj się w aplikacji mobilnej IKO. Kolejno przejdź przez opcje: Moje produkty → Moje sprawy → Dyspozycje i zaświadczenia → Konta → Zamknięcie konta.
  • Wyślij list polecony z rezygnacją na adres centrali banku: PKO Bank Polski Spółka Akcyjna – Centrala ul. Puławska 15 02-515 Warszawa
  • Udaj się do oddziału banku i wypełnij na miejscu formularz rezygnacyjny.

Wygodna opcja rezygnacji z konta poprzez aplikację mobilną sprawia, że klienci banku nie powinni mieć trudności z rozwiązaniem umowy.

Dokumenty wymagane do wypowiedzenia umowy

Do wypowiedzenia umowy potrzebny jest formularz wypowiedzenia. W przypadku rezygnacji z konta w oddziale banku wymagany jest również dowód osobisty.

Wzór wypowiedzenia umowy rachunku znajduje się w tym miejscu.

Okres wypowiedzenia

Okres wypowiedzenia w banku PKO BP można samodzielnie ustalić, a nawet wypowiedzieć umowę bez okresu wypowiedzenia, jeśli wszystkie potencjalne opłaty zostały uregulowane. Jest to unikalna cecha kont w PKO BP. Tak duży bank nie musi się obawiać, że klienci od niego odchodzą.


Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska?

Santander Bank Polska pozwala zamykać konta online, ale zawsze wymagany jest udział pracownika banku. Niemniej klient ma szerokie możliwości wypowiedzenia rachunku. Może:

  • Udać się do oddziału banku z dowodem osobistym i tam wypełnić rezygnację z konta.
  • Skontaktować się z infolinią pod numerem (1 9999) lub (61 856 54 62) i z pomocą pracownika wypełnić rezygnację.
  • Wysłać pisemne wypowiedzenie umowy rachunku bankowego na adres: Santander Bank Polska S.A., ul. Nałęczowska 14, 20-701 Lublin. Należy podpisać je osobiście.
  • Rozwiązać umowę podczas rozmowy z doradcą online. Może zacząć rozmowę z poziomu aplikacji Santander Banku.

Możliwość zamknięcia konta w rozmowie online z doradcą klienta jest wygodna dla klienta.

Dokumenty wymagane do wypowiedzenia umowy

Do wypowiedzenia umowy potrzebny jest formularz wypowiedzenia (z podpisem poświadczonym notarialnie w przypadku wypowiedzenia listownego). W przypadku rezygnacji z konta w oddziale banku wymagany jest również dowód osobisty.

Okres wypowiedzenia

Okres wypowiedzenia umowy konta w Santander Banku wynosi 28 dni. Bank daje też opcje natychmiastowego wypowiedzenia umowy przy każdej zmianie opłat.

Jak zamknąć konto w Santander Consumer Bank?

logo Santander consumer bank

Mimo iż oba banki Santander należą do jednej grupy kapitałowej, zachowują odrębność organizacyjną. Oznacza to odrębności także w przypadku zamykania konta bankowego. Co ważne, Santander Consumer Bank nie oferuje rachunków ROR, ale konta oszczędnościowe już tak. Możesz zamknąć rachunek:

  • Wysyłając list polecony z wypowiedzeniem umowy rachunku osobistego na adres: Santander Consumer Bank S.A., ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław. List musi zawierać dane konta, jego właściciela i osobisty podpis.
  • Kontaktując się z doradcą online. Możesz wcześniej wypełnić formularz rezygnacyjny dostępny na stronie banku, albo zrobić to z pomocą pracownika banku.

Dokumenty wymagane do wypowiedzenia umowy

Do wypowiedzenia umowy potrzebny jest formularz Wypowiedzenie umowy rachunku oszczędnościowego. Wzór wypowiedzenia umowy rachunku można pobrać ze strony banku.

Okres wypowiedzenia

Podobnie jak w drugim banku z grupy Santander, okres wypowiedzenia wynosi 28 dni. Bank pozwala wypowiedzieć umowę bez okresu wypowiedzenia, jeśli zmienione zostały opłaty dotyczące konta.


Jak wygląda wypowiadanie umów rachunków firmowych?

W całym powyższym artykule skupiamy się jedynie na ROR-ach, czyli rachunkach oszczędnościowo-rozliczeniowych dla osób fizycznych. Umowy rachunków firmowych podlegają zupełnie innym zasadom, choć niekiedy bank stosuje podobne procedury ich likwidacji, jak przy rachunkach osobistych. W większości wypadków wszystkie decyzje dotyczące kont firmowych muszą być potwierdzone osobistym podpisem i najlepiej udać się do oddziału banku.

Warto jednak najpierw skontaktować się z infolinią biznesową banku. Może okazać się, że ciągłe zakładanie i zamykanie kont jest całkowicie standardową usługą dla użytkowników premium. Firmy stale zakładają konta i subkonta np. w celu przekazania benefitów pracowniczych albo wydzielenia projektów. Nawet mając niewielką firmę warto więc przyjrzeć się ofercie banków w tym zakresie.

Na co zwrócić uwagę podczas zamykania konta bankowego?

Decydując się na likwidację dotychczasowego konta osobistego należy wskazać numer konta, na które przekazane mają zostać środki znajdujące się na rachunku lub przelać je samodzielnie. Korzystając z drugiej opcji warto zostawić na koncie niewielką kwotę na poczet potencjalnych opłat i prowizji, które mogą zostać pobrane od momentu złożenia wypowiedzenia do faktycznej likwidacji rachunku.

Wszystko związane jest z okresem wypowiedzenia, który najczęściej wynosi 30 dni. Oczywiście niemożliwe jest zamknięcie konta, na którym widnieje jakikolwiek debet (saldo ujemne). Dlatego zamykając konto bankowe zwróć uwagę na poniższe elementy.

Przygotuj się na potwierdzenie tożsamości

Podobnie jak przy założeniu konta, bank musi mieć pewność, że to Ty. Jeśli zamykasz konto w oddziale banku, będzie Ci potrzebny dowód tożsamości (dowód osobisty, paszport). Przy rezygnacji listownej potrzebne będzie wypowiedzenie umowy podpisane zgodnie z wzorem podpisu, który posiada bank.

Podczas zamykania konta drogą elektroniczną lub na infolinii zidentyfikujesz się w standardowy sposób, dokładnie tak samo jak przy dotychczasowych kontaktach z bankiem. Wiele banków dzwoni, by upewnić się, że na pewno chcesz zrezygnować z ich usług i przy okazji spróbować przekonać Cię do pozostania.

Zostaw drobną kwotę na potencjalne opłaty

W większości przypadków lepiej będzie, jeśli pozostawisz niewielką kwotę na koncie, które zamykasz. Bank nie zamknie konta, jeśli brakuje na nim choćby 1 grosza. Tymczasem opłata może zostać naliczona np. za okres wypowiedzenia lub za usługi bankowe wykorzystywane przed zamknięciem konta. Zamykając rachunek za pośrednictwem infolinii można dowiedzieć się, jakie opłaty zostaną pobrane do czasu ostatecznego zamknięcia konta.

Jeżeli pozostawiona kwota będzie wyższa niż Twoje zobowiązania wobec banku, odzyskasz resztę w placówce lub zostanie ona przelana na Twój inny rachunek. Musisz tylko wskazać numer tego rachunku w wypowiedzeniu dotychczasowej umowy.

Pamiętaj o okresie wypowiedzenia umowy konta bankowego

Umowy prowadzenia konta bankowego mają zapisany okres wypowiedzenia, który przeważnie trwa 14 dni, 28 dni, lub miesiąc. Oznacza to, że bezpośrednio po złożeniu wypowiedzenia umowy, konto jest jeszcze aktywne. Bank nalicza za ten okres opłaty, jeśli prowadzenie konta było płatne. Większość banków informuje SMS-ami (jeśli mają zgodę na taką formę komunikacji) o przyjęciu rozwiązania umowy i ostatecznym terminie jej zakończenia.

Zastrzeż karty i zrezygnuj z innych produktów bankowych

Jeśli z kontem bankowym były powiązane inne produkty bankowe, np. karta debetowa, musisz je zamknąć najpóźniej w dniu zakończenia umowy prowadzenia rachunku bankowego. Przeważnie lepiej jest zrobić to wcześniej. Zrezygnuj też z innych produktów, które były powiązane z zamykanym kontem. Jeśli zapomnisz o zamknięciu jakiegoś produktu przy zamykaniu konta, bank przypomni Ci o tym, ale wydłuży to całą procedurę.

Wycofaj zgody marketingowe

Banki nie należą do najbardziej uciążliwych “spamerów” reklamowych, wysyłają jednak swoim klientom informacje o nowościach ofertowych i newslettery. Przeważnie uzyskują zgody marketingowe na takie działanie w momencie, gdy zakładasz u nich konto bankowe.

Jeśli nie chcesz po zamknięciu konta otrzymywać informacji marketingowych od swojego byłego banku, to musisz to zgłosić. Zgody marketingowe nie wygasają automatycznie po rozwiązaniu umowy. Najlepiej odwołać je jednocześnie z wypowiedzeniem umowy, ale w praktyce można to zrobić w każdej chwili.

Co warto wiedzieć?

  • Wypowiedzenie umowy rachunku bankowego możliwe jest aktualnie online, z użyciem aplikacji mobilnej, serwisu transakcyjnego lub podczas rozmowy z pracownikiem banku. Można też udać się do oddziału banku.
  • Wraz z zamknięciem konta bankowego należy zamknąć przypisane do niego subkonta, karty i powiązane produkty bankowe.
  • Zamknięcie konta wymaga uregulowania powiązanych z nim płatności.
  • Okres wypowiedzenia konta bankowego wynosi od 7 dni do 1 miesiąca. Najczęściej będzie to właśnie jeden miesiąc.
  • Prowadzenie konta (ROR-u) może być bezpłatne, więc nie zawsze trzeba się śpieszyć się z zamykaniem nieużywanych kont.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Czy można zamknąć konto w banku przez internet?

    Aktualnie można zamykać konta w banku przez internet, bez nawet jednej wizyty w oddziale banku. W zależności od banku możesz to zrobić za pomocą aplikacji mobilnej, serwisu transakcyjnego lub podczas videorozmowy z pracownikiem banku. 

  2. Kiedy najlepiej zamknąć konto w banku?

    Motywacje prowadzące do zamknięcia konta mogą być różne. Wymienić ty można m.in. zbyt wysokie opłaty, odmowę udzielenia kredytu przez bank prowadzący taki rachunek lub zbyt dużą liczbę posiadanych kont. W zdecydowanej większości przypadków zamknięcie konta poprzedza 30-dniowy okres wypowiedzenia, co sprawia, że nie można określić konkretnego dnia, w którym warto złożyć wypowiedzenie umowy.

  3. Co się dzieje z nieużywanym kontem bankowym?

    Po 5 latach od ostatniej aktywności na nieużywanym koncie bankowych, bank dokonuje sprawdzenia czy klient w dalszym ciągu żyje. Jeśli od ostatniej aktywności minęło 10 lat, bank ma prawo zamknąć konto, ale musi poinformować o tym właściciela lub w przypadku śmierci tego ostatniego – jego spadkobierców. 

  4. Czy bank ma prawo odmówić zamknięcia konta?

    Bank odmówi zamknięcia konta bankowego w kilku przypadkach. Przede wszystkim nie może tego zrobić, gdy konto zostało zajęte przez komornika, Krajową Administrację Skarbową lub prokuraturę. Nie uda się też zamknąć konta, jeśli nie zostały uregulowane związane z nim płatności. Wreszcie bank powinien zaczekać z zamknięciem konta, póki są na nim środki, a dysponent nie określił co z nimi zrobić. 

  5. Ile czasu trwa zamykanie konta bankowego?

    Zamykanie konta bankowego trwa standardowo 30 dni. Wiele zależy od banku, w którym było otwarte konto. Niektóre instytucje zamykają konto nawet w 15 dni lub nawet ze skutkiem natychmiastowym.

     

  6. Jak napisać pismo do banku o zamknięcie konta?

    W idealnej sytuacji w piśmie do banku o zamknięcie konta powinien się znaleźć komplet informacji, które pozwolą na zakończenie relacji z bankiem. Niezbędne są: pełne dane identyfikacyjne posiadacza rachunku, informacja o zamykanych rachunkach, termin zakończenia świadczenia usług, numer rachunku w innym banku, na który powinny zostać zwrócone środki z zamykanego konta.

  7. Jak zamknąć konto bankowe w oddziale?

    Niektóre banki w dalszym ciągu akceptują wypowiedzenie umowy konta osobistego wyłącznie podczas wizyty w oddziale. W takiej sytuacji musisz odwiedzić placówkę banku z ważnym dokumentem tożsamości i wypowiedzeniem umowy rachunku ROR. Jeśli nie masz drugiego dokumentu, to pracownik banku powinien pomóc Ci przygotować go na miejscu.

Oceń artykuł
4.8

Komentarze:

Subscribe
Powiadom o
guest

2 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Wiktor
Wiktor
5 miesięcy temu

Zamknięcie konta w banku Millennium nie jest takie proste w przypadku osób mieszkających za granicą. Bank nie akceptuje listownej prośby o zamkniecie konta. Nie można zamknąć konta na stronie internetowej, jeżeli nie posiada się konta w innym polskim banku w celu rozliczenia końcowego. Bank nie akceptuje numerów w bankach zagranicznych. Dla osób, które np. z powodu złego stanu zdrowia nie mogą się stawić osobiście w placówce banku, jedynym pozostałym sposobem jest zadzwonienie na infolinię.

Mario
Mario
6 miesięcy temu

Dzięki z świetne porady 🙂