Skorzystaj z pomocy jednego z 200 naszych Konsultantów.
Finanse
Pracujemy:
pn. - pt. 9:00 - 19:00
Zadzwoń 22 270 00 00
Poradniki

Jak aktywować kartę w Banku Millennium?

Z uwagi na bezpieczeństwo nowa lub wznowiona karta płatnicza wymaga aktywacji oraz nadania kodu PIN. Sprawdzamy zatem, jak m.in. aktywować kartę w Banku Millennium, czy można to zrobić w podczas zakupów w sklepie stacjonarnym oraz ile jest czasu na wykonanie takiej czynności.

Nowo zamówione oraz odnawiane karty płatnicze tj. karty debetowe lub kredytowe dostarczane są nieaktywne. Procedura ta pozwala ograniczyć ryzyko związane z przechwyceniem przesyłki i próbą realizacji płatności przez osoby trzecie. Otrzymaną kartę debetową lub kredytową trzeba w pierwszej kolejności aktywować. Nie inaczej jest w Banku Millennium. Zobacz, jak aktywować kartę debetową do konta osobistego oferowanego przez ten bank.

Jak aktywować kartę w Banku Millennium?

Rozwój bankowości elektronicznej spowodował, że banki zrezygnowały z procedury polegającej na wysyłce nowo zamówionej lub wznowionej karty jednym listem, a następnie kodu PIN w drugiej. Obecnie bez przeszkód można aktywować kartę płatniczą w Banku Millennium przez bankowość elektroniczną, w aplikacji mobilnej, telefonicznie, w bankomacie i w punkcie handlowo-usługowym wyposażonym w terminal płatniczy (POS).

W podobny sposób można aktywować w Banku Millennium kartę kredytową, która jest jednak innym produktem niż karta debetowa wydawana do konta osobistego. Szczegółowe różnice pomiędzy tymi rozwiązaniami opisaliśmy w poradniku: Karta kredytowa – co to jest? Jak działa karta kredytowa? A teraz skupmy się na szczegółowych sposobach aktywacji karty w Banku Millennium.

Jak aktywować kartę w Banku Millennium w systemie Millenet?

Jednym z najprostszych i najwygodniejszych sposobów na aktywację karty płatniczej w Banku Millennium jest bankowość elektroniczna. Jej nazwa handlowo-marketingowa to Millenet. Całą procedurę aktywacji karty można przeprowadzić w 100% online z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu. W takiej sytuacji wystarczy:

  1. W menu wybrać zakładkę „Moje finanse”, a następnie „Karty”.
  2. Kliknąć pole „Aktywuj” i ustalić numer PIN do karty.
  3. Zatwierdzić operację H@słem SMS lub wykorzystać w tym celu autoryzację mobilną w aplikacji Banku Millennium.

Jak widać cały proces jest bardzo prosty i nie wymaga szczególnego zaangażowania ze strony posiadacza karty. Należy pamiętać, aby numer PIN do karty był trudny do rozszyfrowania i nie nawiązywał np. do daty urodzenie jej posiadacza czy adresu zamieszkania.

Jak aktywować kartę w Banku Millennium przez aplikację mobilną?

Drugim sposobem proponowanym przez Bank Millennium, pozwalającym na szybką i wygodną aktywację karty, jest szybki proces w aplikacji mobilnej. Jest on bardzo podobny do aktywacji karty za pomocą systemu bankowości internetowej Millenet. W tym celu należy:

  1. W menu wybrać zakładkę „Moje finanse”, a następnie „Karty”.
  2. Kliknąć pole „Aktywuj” i ustalić numer PIN do karty.
  3. Zatwierdź operację H@slem 1.

Bezpłatną aplikację można pobrać z Google Play, App Store i AppGallery klikając w logo wybranego sklepu na stronie internetowej Banku Millennium. Aplikację mobilną można również pobrać skanując dostępny w tym samym miejscu kod QR.

Jak aktywować kartę w Banku Millennium w bankomacie?

Bank Millennium dopuszcza również możliwość aktywacji karty kredytowej lub debetowej w bankomacie. Jest to możliwe w sytuacji, w której dokonana zostanie jakakolwiek operacja z użyciem dotychczasowego kodu PIN. Może być to m.in. sprawdzenie salda rachunku, wydruk historii konta, doładowanie telefonu komórkowego lub standardowa wypłata gotówki.

Aktywacji można również dokonać podczas płatności kartą w punkcie usługowym lub handlowym wyposażonym w terminal płatniczy. Taka operacja musi być również przeprowadzona z użyciem dotychczasowego kodu PIN.

Jak aktywować kartę w Banku Millennium przez telefon?

Karty Banku Millennium można aktywować również telefonicznie. W tym celu należy zadzwonić na infolinię TeleMillennium pod numer 801 331 331 lub +48 22 598 40 40. W tym wariancie dostępne są dwie ścieżki pozwalające aktywować kartę płatniczą:

  1. Osoby posiadające MilleKod i H@sło 1 mogą się zalogować i postępować zgodnie z przedstawioną instrukcją.
  2. Osoby nieposiadające MilleKodu i H@sła 1 powinny wybrać opcję „Aktywacja i zastrzeganie kart”.

Słowem wyjaśnienia MilleKod jest 8-cyfrowym numerem wymaganym do zalogowania w bankowości internetowej Millenet. Można go znaleźć w umowie zawartej podczas zakładania konta w Banku Millennium.

H@sło 1 jest natomiast 8-cyfrowym hasłem do logowania w bankowości internetowej i telefonicznej. H@sło 1 jest ustalane podczas pierwszej aktywacji aplikacji mobilnej lub przy pierwszym logowaniu do bankowości internetowej. Można je zmienić w Millenecie w zakładce „Ustawienia bezpieczeństwa”.

Jak aktywować kartę dla dziecka w Banku Millennium?

Bank Millennium ma w swojej ofercie konto osobiste dla dzieci, które proponowane jest pod nazwą Konta 360º Junior. Użytkownicy takiego rachunku mogą również zamówić kartę debetową. Warunkiem jest ukończony 7. rok życia. W takiej sytuacji aktywacji karty debetowej dla dziecka dokonuje przedstawiciel ustawowy dziecka np. rodzic lub opiekun prawny. Całą procedurę można przeprowadzić online w systemie bankowości elektronicznej.

Jak nadać PIN do karty w Banku Millennium?

Karty debetowe i karty kredytowe przed pierwszą płatnością wymagają nie tylko aktywacji, ale również nadania kodu PIN. Ma to zmniejszyć ryzyko utraty środków w sytuacji zagubienia lub kradzieży karty. Warto pamiętać, aby czterocyfrowy kod był na tyle skomplikowany, aby w maksymalny sposób utrudnić realizację transakcji przez osoby nieuprawnione.

Tłumaczy to, dlaczego PIN składający się z czterech zer, czterech jedynek lub następujących po sobie kolejno cyfr nie jest najlepszym rozwiązaniem. Tak samo jak rok urodzenia czy numer rejestracji samochodu. Pierwszy kod PIN należy nadać samodzielnie przez telefon lub Internet.

Aby nadać przez Internet kod PIN do karty oferowanej przez Bank Millennium należy:

  1. Zalogować się w systemie Millenet.
  2. W zakładce „Lista kart” wybrać opcję „Zmiana PIN” – wymaga to posiadania aktywnej usługi H@słaSMS.

Przy nadaniu lub zmianie kodu PIN w aplikacji mobilnej należy wybrać kolejno pola: Millennium VISA -> Szczegóły -> Zmiana PIN. Aplikacja Mobilna Banku Millennium Millennium oferowana jest na urządzenia z systemem Android oraz IOS. W podobny sposób można zmienić dzienną kwotę transakcji kartą – w tym celu należy kliknąć pole: „Zmień limity”.

Po nadaniu lub zmianie numeru PIN przez telefon lub Internet zalecane jest dokonanie dowolnej transakcji w bankomacie Banku Millennium. W przeciwnym wypadku mogą początkowo pojawiać się trudności z akceptacją płatności kartą w niektórych punktach usługowo-handlowych.

Zmiana lub nadanie numeru PIN przez telefon wymaga kontaktu pod numerem 801 331 331, lub +48 22 598 40 40. Osoby posiadające MilleKod i H@sło 1 mogą zalogować się i postępować zgodnie z przedstawioną instrukcją. Natomiast osoby bez danych potrzebnych do zalogowania powinny wybrać opcję „Połączenie z konsultantem”. Osoby posiadające dodatkowe karty kredytowe muszą poprosić posiadaczy karty głównej o nadanie lub zmianę dotychczasowego kodu PIN.

Warto wiedzieć

  • Aktywacja karty w Banku Millennium możliwa jest podczas wypłaty gotówki z bankomatu. Operacja musi być potwierdzona kodem PIN.
  • Transakcje bezgotówkowe w sklepach stacjonarnych wyposażonych w terminal płatniczy są również sposobem na aktywację karty do konta lub karty kredytowej w Banku Millennium.
  • Aktywacja karty wymaga również nadania jej kodu PIN. Pamiętaj, aby kombinacja cyfr nie była zbyt prosta.
  • Kartę wznowioną również trzeba aktywować i nadać jej numer PIN.
  • Transakcje kartą kredytową realizowane są w ciężar osobnego rachunku kredytowego, który nie jest połączony z saldem konta osobistego.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Ile jest czasu na aktywację karty w Banku Millennium?

    Regulamin nie określa terminu na aktywację karty do konta osobistego w Banku Millennium. Bez tego jednak m.in. płatności bezgotówkowe i wypłaty gotówki z bankomatów oraz inne usługi związane z kartą są niemożliwe.

  2. Jak zamówić kartę kredytową lub przedpłaconą w Banku Millennium?

    Wniosek o wydanie karty kredytowej lub karty przedpłaconej można złożyć w Millenecie, czyli systemie bankowości elektronicznej w Banku Millennium. W tym celu należy wybrać w menu zakładkę „Oferta”, a następnie „Karty”.

  3. Jak zastrzec kartę w Banku Millennium?

    Wszystkie karty oferowane przez Bank Millennium oraz karty wybranych banków można zastrzec pod ogólnym, całodobowym numerem telefonu (+48) 828 828 828. Można to zrobić również przez infolinię TeleMillennium pod numerem 801 331 331 oraz numerem telefonu przeznaczonym do zastrzegania wszystkich kart płatniczych Banku Millennium (+48) 22 598 41 14, który dostępny jest przez całą dobę. Kartę można również zastrzec przez aplikację mobilną lub na www.bankmillennium.pl.

  4. Jak zablokować na chwilę kartę w Banku Millennium?

    W aplikacji mobilnej możliwa jest tymczasowa blokada karty debetowej, kredytowej, przedpłaconej, głównej oraz dodatkowej. Aby ponownie odblokować kartę należy wpisać hasło zdefiniowane w aplikacji mobilnej. Z usługi tej można korzystać wielokrotnie.

  5. Jak wyłączyć płatność zbliżeniową karty w Banku Millennium?

    Aby wyłączyć płatności zbliżeniowe kartami Banku Millennium należy zalogować się do Millenetu, wybrać zakładkę „Moje finanse”, a następnie „Karty” i „Szczegóły”. Następnie wejść w zakładkę „Bezpieczeństwo” i przy płatnościach zbliżeniowych kliknąć „Zmień”.

Oceń artykuł
5

Komentarze:

Subscribe
Powiadom o
guest

1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Sylwia
Sylwia
10 miesięcy temu

Nawet przy próbie nadania PIN karcie debetowej posiadanej przez osobę bez Millekodu ( umowa rachunku sprzed 15 lat) żądają jego podania, wymuszając wizytę w oddziale…