Skorzystaj z pomocy jednego z 200 naszych Konsultantów.
Finanse
Pracujemy:
pn. - pt. 9:00 - 19:00
Zadzwoń 22 270 00 00
Poradniki

Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska?

Santander Bank Polska znany jest z licznych akcji promocyjnych związanych z założeniem i aktywnym korzystaniem z konta osobistego. Sposobów pozwalających na otwarcie takiego rachunku jest co najmniej kilka. Pozostaje pytanie, jak można zamknąć konto w Santander Bank Polska? Tu też mamy do wyboru kilka opcji.

Rebranding mający miejsce w 2018 roku spowodował, że z rodzimego rynku zniknął Bank Zachodni WBK, a w jego miejsce pojawił się Santander Bank Polska. Instytucja ta znajduje się w czołówce banków komercyjnych w Polsce m.in. pod kątem aktywów i liczby klientów. Bank oferuje szereg produktów i rozwiązań finansowych skierowanych zarówno do klientów indywidualnych, klientów private banking, małych firm oraz dużych korporacji.

Przy okazji warto pamiętać, że na rynku działa również Santander Consumer Bank, ale to odrębna instytucja, która nie oferuje rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych (ROR) dla klientów indywidualnych i firmowych. My natomiast sprawdzamy, jak zamknąć konto w Santander Bank Polska.

Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska?

Powodów skłaniających do zamknięcia konta w dotychczasowym banku jest wiele. Możemy wymienić tu m.in. korzystniejszą ofertę w innym banku, nieintuicyjny system bankowości internetowej i mobilnej, niekompletną ofertę, zbyt wysokie opłaty za prowadzenie rachunku i podstawowe operacje finansowe lub niezadowalający poziom obsługi. Każdy klient ma jednak prawo do zamknięcia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego (ROR) bez podawania przyczyny. Nie inaczej jest w Santander Bank Polska.

Jakie są sposoby zamknięcia konta w Santander Bank Polska?

Posiadacze konta osobistego w Santander Bank Polska mogą zamknąć taki rachunek na kilka sposobów. Trzy z nich pozwalają wykonać tę czynność bez konieczności wizyty w oddziale banku, ale jeśli ktoś preferuje bezpośredni kontakt z opiekunem klienta, to sprawę można załatwić również podczas wizyty w placówce banku. Zobaczmy zatem, jak zamknąć rachunek ROR w Santander Bank Polska przy pomocy bankowości internetowej, infolinii, listownie lub w bezpośrednio w oddziale.

Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska przez Internet?

Zamknięcie konta osobistego za pomocą bankowości internetowej będzie dla większości osób najwygodniejszym i najszybszym sposobem na zakończenie współpracy z bankiem w tym zakresie. Czynność tę można przeprowadzić z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu. Potrzeby jest również komputer, smartfon lub tablet. Aby zamknąć konto należy zalogować do bankowości elektronicznej, a następnie:

  1. Wybrać zakładkę „Twoje sprawy”.
  2. Przejść do zakładki „Twoje produkty”
  3. Wybrać zakładkę „Konta”.
  4. Skorzystać z opcji „Zrezygnuj z konta”.

Kolejnym etapem jest połączenie z konsultantem banku, który poprowadzi nas przez cały proces zamykania rachunku w Santander Banku. Podczas rozmowy nie trzeba włączać kamery. Nie ma też konieczności potwierdzania tożsamości, ponieważ bank zrobił to już w trakcie zakładania konta. Konsultant ma również dostęp do naszych danych, ponieważ wcześniej zalogowaliśmy się do bankowości elektronicznej.

Żeby zamknąć konto w aplikacji mobilnej Santander Mobile należy wybrać kolejno następujące zakładki: Kontakt > Twoje sprawy > Wszystkie tematy > Konta > Zrezygnuj z konta.

Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska przez infolinię?

Drugim sposobem, pozwalającym relatywnie szybko i wygodnie zamknąć konto w Santander Bank Polska, jest kontakt z infolinią. W tym celu należy zadzwonić pod całodobowy numer 1 999. Dla połączeń zza granicy obowiązuje numer 48 61 81 999.

Dyspozycję zamknięcia konta przekazujemy w trakcie rozmowy z pracownikiem banku. Jeśli dzwonimy pod uniwersalny numer infolinii (1 999) to zostaniemy przełączeni do działu likwidacji kont. Można skrócić proces zamykania rachunku dzwoniąc bezpośrednio do tego departamentu.

Aby dodzwonić się bezpośrednio do działu likwidacji kont w Santander Bank Polska należy wybrać numer 61 856 54 62. Wsparcie świadczone jest w dni robocze w godzinach od 9:00 do 17:00.

Decydując się na zamknięcie konta drogą telefoniczną warto przygotować wcześniej dowód osobisty i umowę rachunku, co ułatwi weryfikację tożsamości oraz przyspieszy cały proces. Pracownik banku poprosi nas również o podanie numeru weryfikacyjnego i hasła zdefiniowanego dla tego rodzaju kontaktu. Możemy być również poproszeni o podanie powodu zamknięcia konta.

Dobrze jest również odwołać udzielone wcześniej zgody marketingowe, dzięki czemu ograniczymy częstotliwość, a nawet pozbawimy bank możliwości kontaktowania się w celu przedstawienia oferty. Trzeba również poprosić o wysłanie potwierdzenia złożenia dyspozycji zamknięcia konta, którą warto zapisać w bezpiecznym miejscu.

Przez infolinię można zlikwidować konto osobiste, ale nie bankowość internetową. Jeśli korzystamy z internetowego kanału dostępu do rachunku ROR to rezygnacja z usługi wymaga wizyty w placówce banku.

Można również odwrócić proces telefoniczny wypełniając formularz kontaktowy znajdujący się na stronie internetowej banku. Wystarczy wpisać w oznaczone pola imię i nazwisko, numer telefonu oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w określonym zakresie. Po wysyłce formularza nastąpi kontakt telefoniczny ze strony banku.

Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska listownie?

Kolejną metodą pozwalającą na zdalne zamknięcie konta jest wysłanie pisma pocztą na adres banku. Niestety opcja ta wymaga sporego zaangażowania ze strony klienta, ponieważ podpis na wypowiedzeniu musi być potwierdzony notarialnie. Co prawda, wysyłając wypowiedzenie listem bez wspomnianego potwierdzenia nie przekreślamy szans na zamknięcie konta, ale jeśli bankowi nie uda się skontaktować z nami w tej sprawie, to wniosek zostanie odrzucony.

Przygotowując pismo dotyczące zamknięcia konta w Santander Banku trzeba pamiętać, żeby zawierało one poniższe elementy:

  • datę i miejscowość,
  • imię i nazwisko,
  • adres zamieszkania,
  • dane kontaktowe,
  • numer PESEL lub numer dowodu osobistego,
  • numer zamykanego konta,
  • numer umowy o prowadzenie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego,
  • numer konta, na które przekazane zostaną ewentualne nadwyżki z zamykanego rachunku,
  • ewentualne wycofanie udzielonych wcześniej zgód marketingowych,
  • podpis właściciela rachunku zgodny ze wzorem złożonym w banku.

Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska w oddziale?

Metoda ta skierowana jest przede wszystkim dla osób mieszkających w sąsiedztwie oddziału Santander Banku lub klientów ceniących sobie przede wszystkim bezpośredni kontakt z pracownikiem instytucji finansowej. Aby skutecznie zamknąć konto należy zabrać ze sobą ważny dowód osobisty. Nie ma znaczenia, który oddział wybierzemy. Najbliższą placówkę i jej dane kontaktowe znajdziemy za pomocą wyszukiwarki dostępnej na stronie internetowej Santander Banku.

Podczas wizyty w oddziale należy przygotować się na pytania o powody zamknięcia konta. Doradca zapewne będzie starał się przedstawić argumenty przemawiające za pozostawieniem rachunku, a nawet poszerzeniem współpracy. Warto pamiętać, że przy okazji można skonsultować inne nasze potrzeby, jak np. zaciągnięcie kredytu gotówkowego, założenie lokaty terminowej czy wyrobienie karty kredytowej.

Wnioskując o zamknięcie konta warto pamiętać również o rezygnacji z bankowości elektronicznej oraz ewentualnym wycofaniu zgód na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. Na końcu warto również poprosić o dokument potwierdzający złożenie wypowiedzenia umowy rachunku. Może być on bardzo przydatny, kiedy okaże się, że konto nie zostało zamknięte zgodnie z naszą dyspozycją.

Jaki jest okres wypowiedzenia umowy o konto osobiste w Santander Banku?

Okres wypowiedzenia umowy o prowadzenie konta trwa 28 dni, jednak możliwe jest skrócenie tego terminu, jeśli obie strony wyrażą na to zgodę. Okres wypowiedzenia liczony jest od dnia, w którym złożyliśmy taką dyspozycję. Jeśli z określonych powodów chcielibyśmy wycofać się z takiej decyzji i zachować dotychczasowy numer rachunku bankowego to można wycofać wypowiedzenie umowy rachunku w ciągu 20 dni.

Ile pieniędzy zostawić na zamykanym koncie w Santander Banku?

Wyzerowanie salda rachunku zaraz po złożeniu wniosku o jego zamknięcie może wydłużyć proces likwidacji konta osobistego. Wynika to z faktu, że w okresie wypowiedzenia bank może naliczyć i pobrać należne opłaty np. za prowadzenie konta czy posiadanie karty debetowej. Brak środków na rachunku doprowadzi do powstania ujemnego salda, co nie pozwoli na skuteczną realizację dyspozycji zamknięcia rachunku.

W przypadku wątpliwości można zapytać doradcę, jaką kwotę należy pozostawić na koncie, aby zostało ono zamknięte w wyznaczonym terminie. Trzeba pamiętać, że ewentualna nadwyżka i tak zostanie przekazana na rachunek w innym banku, którego numer wskazaliśmy we wniosku o wypowiedzenie dotychczasowej umowy.

Warto wiedzieć

  • Klienci Santander Bank Polska mogą zamknąć konto osobiste na 4 sposoby: przez internet, telefoniczne, listownie i bezpośrednio w oddziale banku.
  • Konto w Santander Banku oferowane jest często w promocji, pozwalającej zdobyć premię pieniężną lub wartościowy bonus w zamian za spełnienie określonych warunków.
  • Bank nie zamknie konta z debetem, dlatego trzeba zostawić na nim środki na poczet ewentualnych opłat.
  • Posiadacze konta Santander muszą przygotować się na okres wypowiedzenia umowy rachunku wynoszący 28 dni. Można go skrócić, jeśli obie strony wyrażą taką wolę.
  • Aby zrezygnować z dostępu do bankowości elektronicznej trzeba udać się do oddziału Santander Banku.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Jak zamknąć konto walutowe w Santander Bank Polska?

    Konto walutowe w Santander Banku można zamknąć w bankowości elektronicznej, za pośrednictwem infolinii lub podczas wizyty w oddziale. Aktualne bank oferuje rachunki w euro (EUR), dolarze amerykańskim (USD), funcie brytyjskim (GBP) i franku szwajcarskim (CHF).

  2. Jak zamknąć konto oszczędnościowe w Santander Bank Polska?

    Zamknięcie rachunku oszczędnościowego może być przeprowadzone na tych samych zasadach co likwidacja rachunku osobistego. Najwygodniej jest zrobić to przez bankowość elektroniczną, ale można też zadzwonić na infolinię, wypełnić formularz kontaktowy na stronie banku lub odwiedzić oddział.

  3. Ile kosztuje rezygnacja z konta w Santander Bank Polska?

    Rezygnacja z konta w Santander Banku jest bezpłatna, ale trzeba pamiętać, że przed rzeczywistym zamknięciem konta bank może pobrać proporcjonalną opłatę np. za prowadzanie rachunku lub posiadanie karty debetowej.

  4. Jaki rachunek w zamian za konto w Santander Bank Polska?

    Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb. Priorytetem może być m.in. bezwarunkowo bezpłatne prowadzenie konta, darmowe wypłaty z bankomatów lub karta wielowalutowa. Przed podjęciem decyzji warto porównać oferty i sprawdzić ranking kont osobistych. W taki sam sposób można wytypować najkorzystniejsze konto firmowe.

  5. Ile trwa zamknięcie konta w Santander Bank Polska?

    Okres wypowiedzenia umowy o prowadzenie konta trwa 28 dni od momentu złożenia wniosku w tym zakresie. Możliwe jest jednak skrócenie tego terminu za porozumieniem stron. Przed zamknięciem konta trzeba uregulować wszystkie potencjalne zobowiązania wobec banku.

Porównaj konta osobiste
Bartłomiej Borucki
Oceń artykuł
5

Komentarze:

Subscribe
Powiadom o
guest

1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Angela
Angela
11 miesięcy temu

Czy przy zamykaniu konta można zlikwidować najpierw kartę potem konto czy wystarczy od razu konto, aby nie pobrali opłaty za kartę. Warunki zwalniające z opłaty za kartę są spełnione za miesiąc maj, ale wypowiedzenie trwa 30 dni, więc mogą pobrać opłatę za czerwiec?