Skorzystaj z pomocy jednego z 200 naszych Konsultantów.
Finanse
Pracujemy:
pn. - pt. 9:00 - 19:00
Zadzwoń 22 270 00 00
Promocje

BNP Paribas: Konto Otwarte na Ciebie – ciekawa nowość w ofercie

BNP Paribas (już bez BGŻ w nazwie) wprowadził do swojej oferty Konto Otwarte na Ciebie. Bezwarunkowo bezpłatny rachunek wyróżnia możliwość wyboru jednej z trzech kart debetowych. Szkoda, że w przypadku dwóch z nich nie da się uniknąć opłaty. Dla wielu osób dodawane do nich usługi dodatkowe będą zapewne wystarczającą zachętą.

 

BNP Paribas należał dotąd do banków bardzo aktywnie promujących swoje konta osobiste i karty kredytowe. Warto więc przyjrzeć się bliżej wprowadzonemu w miejsce Konta Optymalnego i Konta Maksymalnego rachunkowi o nazwie Konto Otwarte na Ciebie. Może i ono wkrótce będzie elementem ciekawej akcji specjalnej.

Konto Otwarte na Ciebie

Rachunek o tej nazwie otwierany jest i prowadzony za darmo. Bez żadnych warunków. Wszystkie przelewy internetowe realizowane są bezpłatnie. 5 zł trzeba jedynie zapłacić za przelew natychmiastowy.

Wyjątkowość tego konta tkwi w tym, że jego posiadacz ma możliwość wyboru jednej z trzech kart debetowych. Podejmując decyzję trzeba zwrócić uwagę na opłaty, ale i na związane z nimi usługi dodatkowe i zastanowić się, które będą dla nas najatrakcyjniejsze.

 

załóż Konto Otwarte na Ciebie

Karta Otwarta na Dzisiaj

To najprostsza wersja „debetówki” z oferty BNP Paribas. Miesięczny koszt korzystania z niej to 3 zł, ale można go uniknąć, wykonując choćby jedną transakcję bezgotówkową kartą w miesiącu. Innych opłat trudniej uniknąć.

Najbardziej może boleć 5 zł za każdą wypłatę z „obcych” bankomatów w Polsce. Bezpłatnie można korzystać tylko z tych należących do BNP Paribas i Planet Cash. Za granicą jako „własne” traktowane są maszyny grupy BNP Paribas i Global Alliance. Za skorzystanie z innych urządzeń trzeba zapłacić aż 10 zł.

Osoby, które nie skończyły 26 roku życia nie ponoszą żadnych opłat za korzystanie z karty i wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce.

Karta Otwarta na eŚwiat

Ten „plastik” wyraźnie adresowany jest do osób często kupujących w internecie, lubiących nowinki technologiczne. Opłata miesięczna za kartę wynosi 6 zł i nie można je uniknąć. W zamian posiadacz Karty Otwartej na eŚwiat otrzymuje:

– bezpłatne korzystanie w dowolnej ilości ze wszystkich bankomatów w Polsce i tych należących do grupy BNP Paribas i Global Alliance na świecie. Za korzystanie z pozostałych urządzeń za granicą trzeba zapłacić 10 zł;

– ubezpieczenie „Cyber Pomoc”, które przyjdzie z pomocą w chwili awarii komputera, kradzieży tożsamości w internecie, gdy zaginie towar kupiony on-line lub, gdy dostaw będzie niekompletna.

Karta Otwarta na Świat

To najdroższa karta w ofercie BNP Paribas. Jej odbiorcami będą głównie osoby często podróżujące za granicę. Trzeba za nią zapłacić miesięcznie 10 zł i nie ma możliwości uniknięcia tej opłaty. Za tę cenę jej posiadacz otrzymuje:

– bezpłatne korzystanie ze wszystkich bankomatów w Polsce oraz z urządzeń należących do grupy BNP Paribas i Global Alliance na świecie. Za wypłatę w innych bankomatach za granicą trzeba zapłacić 5 zł;
– bezprowizyjne przewalutowanie na złotówki transakcji wykonanych we wszystkich walutach;
– ubezpieczenie „Rezygnacja z podróży” dzięki, któremu można ograniczyć straty, gdy musieliśmy zrezygnować z opłaconego już wyjazdu zagranicznego z powodu choroby, wypadku, czy innych okoliczności życiowych. Co ciekawe, ubezpieczenie obejmuje także sytuację, gdy w miejscu, do którego mieliśmy jechać dokonano ataku terrorystycznego.

Naszym zdaniem

Tworząc nową ofertę, BNP chciał nawiązać do aktualnego trendu, który pozwala posiadaczowi konta „dopasować” rachunek do jego potrzeb. Tak jest w Santanderze (Konto Jakie Chcę) czy w Alior Banku (Konto Jakże Osobiste). Czy bankowi to się udało? Każdy musi sobie odpowiedzieć na to pytanie samodzielnie, patrząc na swoje potrzeby i oczekiwania.

O ile Karta Otwarta na Dzisiaj nie budzi emocji, wykonanie nią jednej transakcji bezgotówkowej w miesiącu nie jest żadnym problemem, o tyle opłaty za pozostałe dwie karty dla części osób mogą już być problematyczne.

Chyba byłoby lepiej, gdyby wspomniane ubezpieczenia czy bezpłatne przewalutowania były usługami dodatkowymi, które można sobie uruchomić w razie potrzeby. Wówczas można by mówić o dużo większej elastyczności odświeżonej oferty BNP Paribas.

 

Czytaj też: W tych bankach zarobisz bez ryzyka 4% na lokacie

Czytaj też: Citi Handlowy: 150 zł za wpływ wynagrodzenia i 4% premii walutowej 

PORÓWNAJ KREDYTY
Adam Rogoz
Oceń artykuł
5

Powiązane tematy

Komentarze:

Subscribe
Powiadom o
guest

3 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Trytek
Trytek
4 lat temu

A mają na nie jakieś ciekawe promocje dla nowych klientow?

Maciej
Maciej
4 lat temu

Karta otwarta na świat ZAMKNIĘTA NA BUŁGARIĘ
Przed planowanym urlopem założyłem kartę i prawie było OK z wyjątkiem Bułgarii gdzie tylko czasem działała. Zatankowany samochód i odmowa i odmowa i odmowa.
Wiecie jak się wtedy poczułem?
Potem nie było lepiej, zakupy w jednym z dużych niemieckich marketów na terenie Bułgarii i próba wypłaty z bankomatu i odmowa, dzwonię na infolinię co jest??? Logo master card było wyświetlane.
Pan nie potrafi nic pomóc i nie wie czy zapłacę przy kasie. Nie zapłaciłem! mimo logo master card
SŁABO TO DZIAŁA w realu.

Paweł
Paweł
4 lat temu

Korzystałem z karty otwartej na świat podczas pobytu w Peru i mam niezbyt pozytywne wnioski:

1. Podczas płatności w terminalach wszystko odbywało się bez problemu
(chociaż w trakcie zakładanej blokady na płatność nie rozumiem dlaczego zdarzały się przeliczenia nie po kursach Mastercarda – 1PEN=1,13PLN, tylko dużo wyższych np. 1PEN=1.35PLN; było to później korygowane na właściwe kursy po zdjęciu blokady, ale niesmak pozostaje…)

2. Próby „bezprowizyjnej” wypłaty gotówki w bankomatach Global Alliance zakończone niepowodzeniem – bankomaty sieci wskazanej w zestawieniu Global Alliance na stronie BNP odmawiały współpracy i wyświetlały komunikat, że Bank BNP nie jest rozpoznawalny (z prośbą o zgłoszenie problemu do swojego banku).
Kilkukrotne kontakty z Bankiem w tej sprawie zakończone niepowodzeniem (brak reakcji ze strony Banku oraz ZERO informacji zwrotnej z Banku pomimo obietnicy jej przekazania) – jedyny efekt po 3 kontaktach z Bankiem różnymi kanałami to informacja, że reklamacja została zarejestrowana i zostanie rozpatrzona w ustawowym terminie (30 dni).
W wyniku problemów usiałem korzystać z innej sieci bankomatów (rozpoznających ten bank), za co każdorazowo Bank naliczał prowizję 5zł. Obecnie czekam na rozpatrzenie przez Bank drugiej reklamacji (mając nadzieję, że pobrane prowizje zostaną zwrócone w wyniku braku możliwości korzystania z zalecanej sieci bankomatów).

Generalna konkluzja – przy karcie z opłatą 10zł miesięcznie, z dedykowanym przeznaczeniem na podróże zagraniczne, spodziewałem się bezproblemowego działania i szybkiej reakcji ze strony Banku w przypadku ewentualnych problemów. To co otrzymałem to opisane wyżej utrudnienia + odpowiedzi ze strony Banku zachęcające do kontaktu z nimi przez infolinię (co sporo kosztuje z uwagi na wysokie opłaty roamingowe i długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem). Niestety te doświadczenia spowodowały utratę mojego zaufania do tego produktu (i do Banku niestety również).