Jak założyć konto osobiste – 30 banków [analiza Rankomat]

mężczyzna w niebieskiej koszuli pracujący na laptopie, smartfonie i tablecie
Źródło obrazka: depositphotos

Banki nieustannie upraszczają procedury, pozwalając na założenie konta osobistego bez konieczności odwiedzania oddziału. Otwierając rachunek klienci skorzystać mogą z infolinii, formularzy internetowych, a nawet z wideoczatu. Sprawdziliśmy jak wygląda proces zakładania konta osobistego oraz jakich dokumentów wymagają działające na rodzimym rynku banki.

 

Banki wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, prześcigają się w rozwiązaniach pozwalających na szybkie i wygodne założenie konta osobistego. Oprócz warunków cenowych o ostatecznym wyborze decyduje także uproszczony proces otwierania rachunku. Wiele osób zwyczajnie nie ma czasu na odwiedziny oddziału i wyczekiwanie w kolejce do bankowego okienka. Aktualnie nic nie stoi na przeszkodzie, aby otworzyć konto zdalnie z zachowaniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa przekazywania danych.

 

Spis treści:

  1. Wizyta kuriera
  2. Przelew weryfikacyjny
  3. Aplikacja mobilna
  4. Infolinia – kompromis między tradycją a nowoczesnością
  5. Wideoczat – duch obecnych czasów
  6. Jak założyć konto – procedury w 30 bankach:
  7. Jak założyć konto osobiste – podsumowanie

Wizyta kuriera

Do najpopularniejszych sposobów zakładania konta, nie wymagających osobistej wizyty w oddziale, należy możliwość przekazania wniosku o otwarcie rachunku przez Internet. Zazwyczaj dokument ten znajduje w wyraźnie zaznaczonym miejscu strony internetowej banku. Wypełnienie formularza wymaga udostępnienia takich danych jak: imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, adres email czy numer telefonu. Podczas uzupełniania wniosku zawnioskować można także o produkty powiązane z kontem takie jak karta płatnicza czy rachunek oszczędnościowy.

Kolejnym etapem, tuż po wysłaniu formularza, jest kontakt ze strony banku. Podczas rozmowy telefonicznej konsultant weryfikuje przekazane dane oraz ustala szczegółowy termin i miejsce wizyty kuriera. Przy okazji przekazywania dokumentów kurier raz jeszcze potwierdza tożsamość wnioskodawcy. Po podpisaniu jeden z egzemplarzy umowy odsyłany jest do banku w celu aktywowania konta osobistego. Karta płatnicza wysyłana jest pocztą, więc dostarczana jest w nieco późniejszym terminie.

Przelew weryfikacyjny

Metodą, która wymaga jeszcze mniej zaangażowania zarówno ze strony klienta jak i banku, jest tzw. przelew weryfikacyjny. W pierwszej fazie procedura jest zbieżna ze sposobem przedstawionym w poprzednim akapicie – klient musi wypełnić wniosek znajdujący się na stronie banku. Następnie, zamiast umawiać się na wizytę z kurierem, wystarczy wykonać przelew z dotychczasowego konta na wskazany rachunek. Na podstawie danych przelewu bank potwierdza tożsamość wnioskodawcy i aktywuje dostęp do konta osobistego. Wszystko opiera się na założeniu, że bank z którego przyszedł transfer, zweryfikował drobiazgowa dane i tożsamość swojego klienta.

Przed laty metoda ta cieszyła się dużą popularnością, pozwalając na założenie rachunku w ciągu jednego dnia, jednak z uwagi na liczne nadużycia znalazła się na celowniku KNF. Osoby dokonujące przelewów na niskie kwoty, których oczekiwał np. fałszywy pracodawca, nagminnie padały ofiarami kradzieży tożsamości. W efekcie stawały się nieświadomymi posiadaczami kont osobistych, wykorzystywanych w procederze prania brudnych pieniędzy lub wyłudzania kredytów i pożyczek. Aktualnie metoda ta jest stosowana wyłącznie w przypadkach, kiedy przelew weryfikacyjny nie pochodzi z konta, które także  było aktywowane przelewem.

Aplikacja mobilna

Inną metodą pozwalającą na założenie konta osobistego jest aplikacja mobilna wykorzystująca w pełni zalety smartfonów z dostępem do Internetu. Dzięki temu klient otrzymuje możliwość założenia i aktywowania rachunku bankowego w dowolnym miejscu i czasie. Funkcjonalność ta jest dostępna  zarówno dla klientów posiadających już jakiś produkt w banku np. lokatę terminową, a także dla osób rozpoczynających dopiero współpracę z wybraną instytucją finansową. W pierwszym przypadku bank posiada już większość danych opisujących klienta, więc proces zakładania konta osobistego jest istotnie uproszczony.

Infolinia – kompromis między tradycją a nowoczesnością

Osoby, które w dalszym ciągu czują się niepewnie w meandrach Internetu, a chciałyby założyć konto zdalnie, skorzystać mogą z kompromisu pomiędzy tradycją a nowoczesnością, wystukując numer infolinii banku. Przed rozmową z konsultantem warto przygotować dowód tożsamości, gdyż zada on serię pytań niezbędnych do skutecznego otwarcia rachunku. W większości przypadków będą dotyczyć tych samych informacji, które standardowo wymagane są podczas otwierania rachunku przez Internet. Sama umowa może zostać podpisana w obecności kuriera lub w placówce banku.

Wideoczat – duch obecnych czasów

Bez wątpienia najbardziej nowoczesnym sposobem na założenie konta osobistego jest wideoczat. Prostota i wygoda tej metody pozwala wyobrazić sobie w jakim kierunku podążać będzie bankowość osobista w najbliższych latach. Aby otworzyć rachunek z wykorzystaniem wideo-rozmowy wystarczy wypełnić uproszczony formularz, przedstawić awers i rewers dowodu osobistego oraz okazać swoją twarz. Czas potrzebny do założenia konta wynosi zaledwie kilka minut. Co prawda idea wideoczatu znajduje się obecnie w fazie niemowlęcej, jednak jej błyskawiczna ekspansja to zapewne kwestia najbliższych miesięcy.

Jak założyć konto – procedury w 30 bankach

Dla osób zamierzających założyć pierwsze konto osobiste lub otworzyć kolejny rachunek prześwietliliśmy procedury stosowane przez 30 banków działających na rodzimym podwórku. Pozwoli to w szybki i wygodny sposób sprawdzić dostępne metody otwierania rachunków, sposoby aktywacji konta osobistego i kart debetowych. Wskazaliśmy także dokumenty niezbędne do skutecznego zawarcia umowy rachunku bankowego.

Alior Bank

alior bank logo

Konto w Alior Banku można założyć osobiście w placówce banku oraz przez Internet. Zakładając konto przez Internet wystarczy wypełnić specjalny wniosek zamieszczony na stronie.

Forma zawarcia umowy

Zakładając konto w oddziale należy zawrzeć umowę w obecności pracownika banku. Jeżeli konto zakładane jest przez Internet, potwierdzeniem jego otwarcia jest dokonanie przelewu na wskazany numer rachunku, podpisanie umowy w obecności kuriera lub video chat z konsultantem banku.

Aktywacja dostępu do konta osobistego

Dostęp do konta należy aktywować zgodnie ze wskazówkami, zawartymi w umowie, która przesyłana jest na wskazany adres email. Pierwsze uruchomienie konta wymaga jego personalizacji m.in. nadania własnego hasła.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta osobistego

Do założenia konta osobistego potrzebny jest jedynie dowód osobisty.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Karta do konta przesyłana jest pocztą. Należy ją aktywować zgodnie z instrukcją zawartą we wiadomości email lub w umowie.


Bank Polskiej Spółdzielczości

bank polskiej spółdzielczości logo

Konto osobiste w banku BPS można otworzyć wyłącznie podczas osobistej wizyty w placówce.

Forma zawarcia umowy

Podczas zakładania konta osobistego należy okazać dowód osobisty pracownikowi banku lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport). Zawierana między stronami umowa musi być podpisana w obecności pracownika banku.

Aktywacja dostępu do konta

Dostęp do konta jest możliwy za pośrednictwem bankowości internetowej. W czasie zakładania i uruchamiania konta pracownik banku podaje nazwę użytkownika. Należy ją wprowadzić w czasie pierwszego logowania. Jeżeli zostały wybrane smsy jako forma potwierdzania transakcji, to pierwsze hasło do logowania również zostanie przesłane smsem. Następnie należy je zmienić na własne. Od tego momentu system jest dostępny.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość, jak na przykład paszport.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Karta płatnicza przekazywana jest na wniosek klienta. Jest ona wysłana pocztą, listem zwykłym na adres wskazany przez klienta. Osobną przesyłką, również listem zwykłym, wysyłany jest pin do karty. Aktywację można przeprowadzić w banku, na infolinii, w systemie transakcyjnym lub w bankomacie.


Millennium Bank

Millennium Bank logo

Konto w Millennium można otworzyć osobiście w oddziale lub za pośrednictwem dedykowanego formularza, który znajduje się na stronie internetowej banku.

Forma zawarcia umowy

Umowę można zawrzeć w placówce banku lub w obecności kuriera. W tym drugim przypadku, kurier dostarcza umowę na wskazany adres, po wcześniejszym ustaleniu terminu wizyty. Przed podpisaniem dokumentów należy okazać swój dowód osobisty.

Aktywacja dostępu do konta osobistego

Dostęp do konta jest aktywowany po podpisaniu umowy. Trwa to maksymalnie jeden dzień. Należy wówczas się wejść na odpowiednią stronę banku i podać dane do logowania, które zostały zamieszczone w umowie.

Dokumenty potrzebne do otwarcia konta osobistego

Aby założyć konto osobiste, potrzebny jest wyłącznie dowód osobisty.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Karta bankomatowa jest wysyłana za pośrednictwem poczty. Należy ją aktywować poprzez dokonanie transakcji płatniczej wymagającej autoryzacji kodem PIN.


Bank of China

Bank of China logo

Konto osobiste w Bank of China można otworzyć osobiście w placówce banku. W czasie otwierania konta należy mieć wypełniony formularz oraz okazać dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzających tożsamość.

Forma zawarcia umowy

Umowę zawiera się w obecności pracownika banku. Na bazie danych zamieszczonych w formularzu przygotowywana jest treść umowy, którą klient podpisuje w obecności obsługującego go pracownika banku.

Aktywacja dostępu do konta

Konto zostaje uruchomione natychmiast po podpisaniu umowy. Od razu też można z niego w pełni korzystać.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest wypełniony formularz oraz dowód osobisty lub paszport (klienci polscy), europejski dowód osobisty lub paszport (klienci z Unii Europejskiej), paszport (klienci spoza Unii Europejskiej).


Bank Pocztowy

Bank Pocztowy logo

Konto osobiste w Banku Pocztowym można założyć przez Internet. W tym celu należy wypełnić odpowiedni wniosek. Można również założyć je dzwoniąc pod numer infolinii: 801 100 500 lub (52) 34 99 499 albo podczas wizyty na poczcie. O wniosek o założenie konta można również poprosić listonosza.

Forma zawarcia umowy

Umowę należy podpisać w obecności pracownika poczty, listonosza lub w obecności kuriera, który ją dostarcza. Przed podpisaniem dokumentu należy okazać swój dowód osobisty. Jeżeli umowa zawierana jest przez Internet, potwierdzeniem danych jest przelew z dotychczas posiadanego konta na wskazany numer rachunku. W ten sposób następuje weryfikacja danych wnioskującego.

Aktywacja dostępu do konta

Wraz z umową o prowadzenie rachunku, na adres zamieszkania lub mailowy przesyłane są również dane do logowania do systemu transakcyjnego. Klient otrzymuje hasło do pierwszego logowania oraz numer klienta (NIK). Podczas pierwszego logowania klient jest zobligowany do ustalenia własnego hasła.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Dokumentem wymaganym do otwarcia konta osobistego w Banku Pocztowym jest dowód osobisty lub ważny paszport.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Kartę płatniczą do konta należy zamówić samodzielnie. Zapotrzebowanie można złożyć przez Internet, osobiście w placówce lub przez infolinię. Karta naturalnie przesyłana jest pocztą. Jej aktywacji można dokonać w systemie transakcyjnym, w placówce lub przez infolinię. Można to zrobić także podczas transakcji kartą z użyciem PINu.


BGŻ BNP Paribas

BGŻ BNP Paribas logo

Konto osobiste w Banku BGŻ BNP PARIBAS można otworzyć na trzy sposoby:

  • Osobiście w placówce banku
  • Przez Internet, wypełniając wniosek online
  • Przez telefon, za pośrednictwem infolinii pod numerem 22 548 29 05

Forma zawarcia umowy

Otwierając konto w placówce, pracownik od razu przygotowuje umowę, którą można podpisać na miejscu. Jeżeli umowa zawierana jest przez Internet, po przesłaniu wniosku konsultant kontaktuje się z klientem w celu potwierdzenia danych. Następnie kurier dostarcza na wskazany adres umowę, kartę płatniczą oraz pin do karty. Umowę należy podpisać w obecności kuriera. Jeżeli umowa zawierana jest przez telefon, to potwierdzenie danych następuje od razu, a umowę, kartę i pin dostarcza również kurier.

Aktywacja dostępu do konta

Dostęp do konta można aktywować w czasie wizyty w placówce, korzystając ze wsparcia pracownika banku. Można też to zrobić dzwoniąc na infolinię pod numerem 801 321 123 lub 48 22 134 00 00. Konsultant krok po kroku powie, co należy zrobić i pomoże aktywować dostęp do konta.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta osobistego potrzebny jest dowód osobisty, który należy okazać pracownikowi banku lub kurierowi dostarczającemu umowę do podpisania.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Kartę płatniczą dostarcza kurier lub wydaje pracownik banku. Aktywację można wykonać poprzez wypłatę gotówki z bankomatu, płacąc za zakupy z użyciem pinu, dzwoniąc na infolinię lub w systemie transakcyjnym banku.


BGŻ Optima

BGŻ Optima logo

Konto osobiste w Banku BGŻ Optima można otworzyć za pośrednictwem Internetu. Nie trzeba podpisywać żadnych dokumentów papierowych. Należy wypełnić wniosek i dołączyć do niego skan dowodu osobistego, podać numer rachunku, z którego zostanie wykonany przelew inicjujący otwarcie konta oraz adres, który został podany przy rachunku, z którego wyjdzie przelew.

Należy pamiętać, że konto w BGŻ Optima stworzone zostało głównie z myślą o klientach zainteresowanych pomnażaniem oszczędności, dlatego nie posiada ono wielu funkcjonalności tradycyjnego rachunku osobistego.

Forma zawarcia umowy

Zawarcie umowy następuje po wykonaniu przelewu inicjującego. To on stanowi potwierdzenie chęci założenia konta oraz pozwala na identyfikację i weryfikację klienta.

Aktywacja dostępu do konta

Po przesłaniu przelewu weryfikacyjnego, bank dokonuje zwrotu przekazanej kwoty. W tytule przelewu zamieszczony zostaje login do bankowości elektronicznej. Po wprowadzeniu loginu i kliknięciu „dalej”, smsem przychodzi pierwsze hasło do zalogowania. Należy je niezwłocznie zmienić. Dopiero po ustanowieniu własnego hasła, można swobodnie korzystać z dostępu do konta.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta osobistego potrzebny jest dowód osobisty, który zeskanowany należy dołączyć do wniosku i przesłać wraz z wypełnionym formularzem.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Z racji tego, że Bank BGŻ Optima specjalizuje się w rachunkach oszczędnościowych, nie są wydawane do nich karty. Pieniądze z konta można przelewać na wskazany rachunek powiązany (w innym banku), a następnie wypłacać je za pomocą wydanej do niego karty.


BOŚ Bank

BOŚ Bank logo

Konto osobiste w BOŚ Banku można otworzyć na jeden z dwóch sposobów – za pośrednictwem Internetu, wypełniając wniosek online lub osobiście, odwiedzając placówkę Banku.  W obydwu przypadkach potrzebny będzie dowód osobisty.

Forma zawarcia umowy

Umowa zostaje zawarta poprzez złożenie podpisu w obecności pracownika Banku lub w obecności kuriera, który dostarcza ją na adres wskazany w internetowym formularzu. Można również zaznaczyć we wniosku, że umowa ma zostać zawarta na podstawie przelewu weryfikacyjnego. Wówczas wnioskujący klient musi przelać z posiadanego przez siebie konta pieniądze na wskazany przez BOŚ Bank numer rachunku.

Aktywacja dostępu do konta

Aktywacja dostępu do konta odbywa się po uzyskaniu z Banku Identyfikatora Użytkownika oraz Tokenu lub koperty z hasłami. Po pierwszym zalogowaniu należy spersonalizować konto i zabezpieczyć je własnym hasłem. Następnie można swobodnie korzystać ze świeżo otwartego rachunku.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest dowód osobisty, który okazywany jest pracownikowi Banku podczas zawierania umowy lub kurierowi, który dostarcza gotową umowę do podpisu.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Karta do konta przesyłana  jest za pośrednictwem poczty, przesyłką zwykłą. Jest ona nieaktywna. PIN do karty zostaje wysłany w ciągu 5 dni roboczych od wysłania samej karty odrębną przesyłką lub też jest wysyłany jako sms na numer telefonu podany przez klienta we wniosku. Kartę należy aktywować poprzez dokonanie dowolnej transakcji z użyciem kodu PIN.


Bank Zachodni WBK

Bank Zachodni WBK logo

Konto w banku BZ WBK można otworzyć osobiście w placówce banku lub za pośrednictwem Internetu. W tym drugim wypadku wystarczy wypełnić formularz zamieszczony na dedykowanej stronie zamieszczonej w sieci.

Forma zawarcia umowy

Zakładając konto w placówce należy podpisać umowę w obecności pracownika banku. Jeżeli konto jest zakładane online, to potwierdzeniem jego zawarcia jest przelew 1zł na wskazany numer bankowy lub wizyta kuriera, który weryfikuje dowód osobisty. Przy nim też należy podpisać umowę. BZ WBK oferuje również telefoniczne założenie konta osobistego.  

Aktywacja dostępu do konta osobistego

Aktywację dostępu do konta należy przeprowadzić zgodnie z instrukcją zawartą w umowie o prowadzenie rachunku. Zamieszczony jest tam login i pierwsze hasło. Po pierwszym logowaniu należy spersonalizować dane dostępowe do konta.

Dokumenty wymagana do otwarcia konta

Otwarcie konta wymaga jedynie dowodu osobistego, którego dane należy podać na formularzu lub okazać go w placówce.

Sposób odbioru karty

Karta płatnicza przysłana jest pocztą. Dane do karty przychodzą na wskazany adres wraz z umową. Można je także otrzymać bezpośrednio w banku lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Pierwsza transakcja aktywuje kartę.


Citi Handlowy

Citi Handlowy logo

Konto osobiste w Banku Citi Handlowy może zostać otwarte wyłącznie na mocy umowy podpisanej przez zainteresowane strony. O konto wnioskować można za pośrednictwem strony internetowej lub osobiście w oddziale banku.

Forma zawarcia umowy

Do podpisania umowy może dojść w placówce banku w obecności pracownika banku lub w obecności kuriera, który tę umowę dostarcza na wskazany przez klienta adres. Należy pamiętać, że kurier zażądać może dowodu osobistego w celu potwierdzenia naszej tożsamości.

Aktywacja dostępu do konta

Aktywacja dostępu do konta odbywa się po zawarciu umowy. Klient otrzymuje dane do logowania, czyli login i hasło i za ich pomocą wykonuje pierwsze logowanie. W czasie sesji inicjującej klient musi zmienić hasło na własne. Citi Handlowy udostępnia również możliwość logowania się za pomocą odcisku palca. Jest to możliwe tylko na tych urządzeniach, które posiadają funkcję identyfikowania odcisku palca.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość, który należy okazać pracownikowi banku lub kurierowi.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Kartę należy aktywować za pomocą transakcji z jej użyciem i wykorzystaniem pinu. Można również aktywować ją w systemie transakcyjnym banku. Klient zawsze otrzymuje nieaktywną kartę, a jego obowiązkiem jest niezwłocznie ją aktywować.


Credit Agricole

Credit Agricole logo

Konto osobiste w banku Credit Agricole można otworzyć osobiście, w placówce banku, dzwoniąc na numer infolinii, wysyłając zgłoszenie przez Internet lub wysyłając swój wniosek pocztą.

Forma zawarcia umowy

Umowę można podpisać w placówce, w obecności pracownika banku lub  podczas wizyty kuriera, który tę umowę dostarcza pod wskazany wcześniej adres.

Aktywacja dostępu do konta osobistego

Dostęp do konta osobistego uzyskuje się wraz z umową prowadzenia rachunku. Znajdują się w niej dane do pierwszego logowania. Po zalogowaniu należy konto spersonalizować według własnych potrzeb.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta osobistego

Otwarcie konta osobistego wymaga wyłącznie przedstawienia dowodu osobistego.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Karta dostarczana jest pocztą. Należy ją aktywować w systemie bankowości elektronicznej, a następnie potwierdzić aktywację dokonując transakcji za pomocą karty.


Deutsche Bank

Deutsche Bank logo

Niektóre konta osobiste oferowane przez Deutsche Bank otworzyć można wyłącznie przez Internet. Inne można z powodzeniem założyć także w placówce banku. W przypadku zdalnego wnioskowania o konto należy wypełnić i wysłać wniosek znajdujący się na stronie banku.

Forma zawarcia umowy

Po przesłaniu wniosku z klientem kontaktuje się konsultant, którego zadaniem jest potwierdzenie danych zawartych we wniosku. W kolejnym kroku z klientem kontaktuje się kurier, aby dostarczyć umowę na wskazany adres. Musi być ona podpisana w jego obecności.

Aktywacja dostępu do konta

Aktywacja dostępu do konta odbywa się po zawarciu umowy. Klient otrzymuje dane do logowania, czyli login i hasło i za ich pomocą wykonuje pierwsze logowanie. W czasie tej sesji musi też zmienić hasło na własne.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest jedynie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. Jego rodzaj i numer należy wpisać we wniosku, a następnie okazać kurierowi.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Karta przekazywana jest klientowi pocztą na wskazany uprzednio adres. Otrzymana karta jest nieaktywna i należy ją aktywować. Można to zrobić poprzez wykonanie transakcji z użyciem PINu.  


Eurobank

Eurobank logo

Konto osobiste w Eurobanku można otworzyć na trzy sposoby. Podczas wizyty w oddziale, za pośrednictwem kuriera lub z wykorzystaniem przelewu weryfikacyjnego.

Forma zawarcia umowy

Po przesłaniu internetowego wniosku z klientem kontaktuje się pracownik banku, który potwierdza otrzymane dane. Następnie kurier dostarcza umowę, którą trzeba w jego obecności podpisać. Przy zakładaniu konta za pośrednictwem przelewu, należy przesłać do banku skan dowodu osobistego, a w czasie wypełniania formularza należy zaznaczyć, że potwierdzeniem będzie przelew. Po transferze wymaganej kwoty na adres mailowy zostanie przesłana umowa i potwierdzenie uruchomienia konta.

Aktywacja dostępu do konta

Aktywacja dostępu do konta odbywa się po zawarciu umowy. Klient otrzymuje dane do logowania, czyli login i hasło i za ich pomocą wykonuje pierwsze logowanie. W czasie tej sesji musi też zmienić hasło na własne.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest jedynie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. Jego rodzaj i numer należy wpisać we wniosku a następnie okazać kurierowi.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Karta przekazywana klientowi pocztą, jest nieaktywna i należy ją samodzielnie aktywować. Można to zrobić poprzez wykonanie transakcji z użyciem pinu.  


Getin Bank

Getin Bank logo

Konto w banku Getin można otworzyć osobiście w placówce lub poprzez formularz online. Po wypełnieniu formularza w Internecie należy oczekiwać kontaktu ze strony pracownika banku. Ma on na to 24 godziny.

Forma zawarcia umowy

Umowę można zawrzeć w obecności pracownika banku. Jeżeli wniosek był złożony przez Internet, zostanie ona wysłana na wskazany przez klienta adres. Następnie należy ją podpisać w obecności kuriera. Do jego obowiązków należy również dostarczenie wydanej do konta karty.

Aktywacja dostępu do konta

Bank przesyła SMSem i mailem wiadomość z danymi do logowania do konta. Po pierwszym logowaniu rachunek jest gotowy do użytku.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Jedynym wymaganym dokumentem jest dowód osobisty.

Sposób odbioru i aktywacja karty

Kartę dostarcza kurier. Jeżeli konto otwierane jest w placówce, karta zostaje wysłana do klienta pocztą. Aktywacja odbywa się w systemie bankowości elektronicznej.  


Idea Bank

Idea Bank logo

Konto osobiste w Idea Banku można otworzyć na cztery różne osoby:

  • Podczas wizyty w oddziale
  • Zdalnie za pośrednictwem kuriera
  • Zdalnie za pośrednictwem przelewu weryfikacyjnego
  • Za pośrednictwem infolinii pod numerem 22 101 51 70

Forma zawarcia umowy

Umowę należy podpisać w obecności pracownika banku, jeżeli konto otwierane jest w oddziale. Jeżeli dostarcza ją kurier, to właśnie on powinien być świadkiem składania podpisu. Inną metodą weryfikacji klienta jest przelew weryfikujący, wykonany z dotychczasowego konta wnioskodawcy.

Aktywacja dostępu do konta

Aktywacja dostępu do konta odbywa się po zawarciu umowy. Klient otrzymuje dane do logowania, czyli login i hasło i za ich pomocą wykonuje pierwsze logowanie. W czasie sesji inicjującej użytkownik musi zmienić hasło na własne.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest jedynie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. Jego rodzaj i numer należy wpisać we wniosku, a następnie okazać kurierowi.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Kartę można otrzymać w oddziale lub za pośrednictwem poczty, w formie przesyłki listowej. Po jej otrzymaniu należy ją niezwłocznie podpisać i aktywować. Aktywacja odbywa się przez transakcję z użyciem PINu.  


ING Bank Śląski

ING Bank Śląski logo

Konto w ING można otworzyć osobiście w placówce banku lub przez internet, wypełniając specjalny formularz.

Forma zawarcia umowy

Po kilku dniach kurier dostarczy na wskazany adres kartę płatniczą. Przed jej odebraniem należy okazać swój dowód osobisty. Po kilku kolejnych dniach na adres mailowy zostanie wysłana umowa. Jeżeli umowa zawierana jest osobiście umowa zostaje podpisana od razu, przy pracowniku banku.

Aktywacja dostępu do konta osobistego

W umowie zawarte są dane do pierwszego logowania oraz sposób aktywacji konta. Należy postępować zgodnie z załączoną  instrukcją.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta osobistego

Do założenia konta osobistego potrzebny jest wyłącznie dowód osobisty.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Karta jest dostarczana przez kuriera (otwieranie konta przez Internet) lub pocztą (otwieranie konta osobiście). Aktywuje się ją w systemie transakcyjnym. Potem można z niej już swobodnie korzystać.


Inteligo

Inteligo logo

Inteligo to internetowa gałąź Banku PKO BP. Z uwagi na charakter samego podmiotu, jak i oferowanych produktów, konto może zostać założone wyłącznie za pośrednictwem Internetu.

Forma zawarcia umowy

Po przesłaniu wniosku o otwarcie konta, pracownicy Inteligo kontaktują się z klientem, by potwierdzić jego dane. Następnie kurier dostarcza do klienta umowę, którą należy w jego obecności podpisać. Po podpisaniu umowy konto jest aktywowane.

Aktywacja dostępu do konta

Kurier dostarcza klientowi nie tylko umowę, ale również tzw. przesyłkę startową. Poza umową znajduje się w niej również karta płatnicza oraz dane do pierwszego logowania w systemie bankowości elektronicznej. Otrzymany w ten sposób identyfikator klienta jest szczególnie ważny i trzeba go bardzo starannie pilnować.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest jedynie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. Jego rodzaj i numer należy wpisać we wniosku, a następnie okazać kurierowi.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Karta jest przekazywana klientowi przez kuriera wraz z umową i danymi do logowania. Jej aktywacja następuje poprzez dokonanie transakcji z użyciem PINu.


Lion’s Bank

Lion's Bank logo

Konto osobiste w Lion’s Bank można otworzyć podczas wizyty w oddziale, za pośrednictwem strony internetowej lub podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem.

Forma zawarcia umowy

Umowa może zostać zawarta poprzez złożenie podpisu w obecności pracownika banku, kuriera (jeżeli umowa zawierana jest przez Internet) lub za pomocą przelewu weryfikacyjnego na wskazany numer rachunku.

Aktywacja dostępu do konta

Bank prowadzi z klientem korespondencję za pośrednictwem adresu mailowego podanego we wniosku o otwarcie konta. Na ten adres przesyła też informacje dotyczące logowania do bankowości internetowej, w tym login, czyli nazwę użytkownika i pierwsze hasło, które następnie należy zmienić.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest jedynie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. Jego rodzaj i numer należy wpisać we wniosku, a następnie okazać kurierowi.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Karta wysyłana jest do klienta zakładającego konto w ciągu 14 dni roboczych od momentu otworzenia rachunku. Jest ona nieaktywna. Trzeba nadać jej PIN i aktywować ją za pomocą transakcji, z wykorzystaniem przypisanego kodu.


mBank

mBank logo

Konto w mBanku można otworzyć osobiście, w placówce oraz za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej. Wystarczy wypełnić zamieszczony na stronie internetowej wniosek online.

Forma zawarcia umowy

Kilka dni po wypełnieniu wniosku skontaktuje się z nami kurier, aby ustalić termin wręczenia i podpisania umowy. W czasie jego wizyty należy mu okazać swój dowód osobisty i w jego obecności podpisać przedłożone umowy.

Aktywacja dostępu do konta osobistego

Wraz z umową kurier dostarcza klientowi pakiet aktywacyjny. To instrukcja aktywacji, dane do pierwszego logowania oraz informacja o tym, jak należy zmienić dane i spersonalizować logowanie.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta osobistego

Do założenia konta osobistego potrzebny jest wyłącznie dowód osobisty, który należy przedstawić kurierowi.

Sposób odbioru i aktywacji karty płatniczej

Karta jest wysłana w ciągu 10 dni roboczych od momentu podpisania umowy. Należy ją aktywować i nadać jej indywidualny numer PIN. Po jego przydzieleniu można swobodnie korzystać z karty.


NEO Bank

NEO Bank logo

Konto osobiste w Neo Banku można otworzyć za pośrednictwem Internetu. W ten sposób można uzyskać dostęp do podstawowych funkcjonalności konta. Po osobistej wizycie w placówce i złożeniu wzoru podpisu, można korzystać ze wszystkich funkcjonalności rachunku.

Forma zawarcia umowy

Umowa może zostać zawarta za pomocą przelewu weryfikacyjnego. Po złożeniu wniosku przez Internet, z klientem kontaktuje się konsultant, który weryfikuje dane zamieszczone we wniosku. Dopiero po  weryfikacji można, zlecić wykonanie przelewu weryfikacyjnego.

Aktywacja dostępu do konta

Aktywacja dostępu do konta następuje natychmiast po odebraniu przez bank przelewu weryfikacyjnego. Co jednak ważne, aktywowane są jedynie wybrane usługi i sam dostęp do konta. Pełną funkcjonalność konta i serwisu można otrzymać po złożeniu w placówce wzoru podpisu.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Potrzebny jest dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość, który należy przesłać skanem do banku.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Kartę oraz PIN można odebrać w placówce banku. Na wniosek klienta, bank dopuszcza również możliwość przesłania karty za pośrednictwem poczty. W ten sposób wysyłany jest również PIN. Aktywacja następuje w czasie pierwszej transakcji z użyciem wspomnianego kodu zabezpieczającego.


Nest Bank

Nest Bank logo

Konto osobiste w Nest Bank można otworzyć na jeden z poniższych sposobów:

  • Podczas wizyty w oddziale banku
  • Przez telefon  pod numerem 801-800-188 lub 22 438-41-41
  • Składając wniosek przez internet

Forma zawarcia umowy

Umowa o prowadzenie konta osobistego może zostać zawarta poprzez:

  • Złożenie podpisu na umowie w placówce banku
  • Złożenie podpisu na umowie w obecności kuriera
  • Przesłanie przelewu weryfikacyjnego na wskazany numer konta

Aktywacja dostępu do konta

Wraz z umową klient otrzymuje dane do logowania, czyli NIK (Numer Identyfikacyjny Klienta) i hasło. W czasie pierwszego logowania należy ustalić własne hasło. Po dopełnieniu procedur formalnych można swobodnie korzystać z nowo otwartego rachunku.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest jedynie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. Jego rodzaj i numer należy wpisać we wniosku, a następnie okazać kurierowi lub pracownikowi banku.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Karta zostaje przesłana do klienta za pośrednictwem poczty. Kod PIN dostarczany jest w osobnej przesyłce. Aktywacja odbywa się podczas pierwszej transakcji wymagającej posłużenia się numerem PIN.


Orange Finanse

Orange Finanse logo

Konto osobiste w Orange Finanse można otworzyć na kilka różnych sposobów:

  • Podczas wizyty w salonie Orange
  • Przez infolinię pod numerem +48 42 19 300
  • Składając wniosek przez aplikację mobilną
  • Składając wniosek przez stronę internetową

Forma zawarcia umowy

Umowa może zostać zawarta na kilka różnych sposobów, które zależne są od wybranej metody złożenia wniosku, prezentują się następująco:

  • Złożenie podpisu na umowie w salonie
  • Złożenie podpisu na umowie w obecności kuriera
  • Aktywacja utworzonego za pośrednictwem aplikacji konta
  • Złożenie podpisu w obecności kuriera

Aktywacja dostępu do konta

Aktywacja następuje automatycznie po złożeniu podpisu przez klienta. Dane dostępowe do systemu transakcyjnego przekazywane są wraz z umową. Wyjątkiem jest zakładanie konta przez aplikację mobilną. Konto zakładane jest automatycznie. Dane zostają natychmiast przydzielone, a dopełnienie warunków instrukcji powoduje aktywację konta.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest jedynie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. Jego rodzaj i numer należy wpisać we wniosku, a następnie okazać kurierowi lub pracownikowi salonu.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Kartę do konta można odebrać osobiście w salonie Orange lub wnioskować o przesłanie jej za pośrednictwem poczty. Aktywacja następuje w czasie pierwszej transakcji kartą.  


Bank Pekao

Bank Pekao logo

Konto osobiste w Pekao SA można otworzyć zarówno osobiście, w placówce banku, jak i za pośrednictwem formularza znajdującego się w Internecie.

Forma zawarcia umowy

Zawarcie umowy jest możliwe, jeżeli zostanie ona podpisana przez klienta w obecności pracownika banku lub w obecności kuriera firmy wskazanej przez bank.

Aktywacja dostępu do konta

Aktywacja konta następuje natychmiast po zawarciu umowy. Jeżeli zaś chodzi o dostęp do bankowości elektronicznej to w przypadku konta otwieranego przez Internet odbywa się to automatycznie. Natomiast przy koncie otwieranym tradycyjnie – na wniosek klienta. Dane do logowania można otrzymać smsem lub samodzielnie wprowadzić w czasie rozmowy z konsultantem. Decyzję co do formy podejmuje klient.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest jedynie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. Jego rodzaj i numer należy wpisać we wniosku, a następnie okazać kurierowi lub pracownikowi salonu.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Karta jest przesyłana do klienta po aktywacji rachunku. Pin do karty można otrzymać telefonicznie podczas kontaktu z infolinią lub za pośrednictwem poczty – na wskazany adres korespondencyjny. To klient decyduje o ostatecznej formie komunikacji. Aktywacja karty odbywa się poprzez wykonanie transakcji z użyciem pinu.


PKO Bank Polski

PKO Bank Polski logo

Konto w PKO BP można otworzyć przez Internet lub w placówce banku. Na stronie banku znajduje się specjalny formularz zgłoszeniowy, który należy wysłać po wcześniejszym wypełnieniu.  Następnie pracownicy banku oddzwonią, aby potwierdzić zamieszczone we wniosku dane.

Forma zawarcia umowy

Kilka dni po rozmowie telefonicznej, pod wskazanym adresem pojawi kurier z umową rachunku. W celu potwierdzenia danych osobowych należy przygotować dowód osobisty.  Następnie w obecności kuriera podpisać wszystkie dokumenty. Jeżeli umowa zawierana jest w banku, należy ją podpisać w obecności pracownika.

Aktywacja dostępu do konta

W umowie znajdują się dane do logowania oraz czytelna instrukcja aktywowania bankowości elektronicznej. W czasie pierwszego logowania należy spersonalizować swoje zabezpieczenia.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Otwarcie konta jest możliwe wyłącznie za okazaniem dowodu osobistego kurierowi lub pracownikowi banku.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Karta bankomatowa jest przesyłana jest do domu klienta. Jej aktywacja odbywa się poprzez wykonanie pierwszej transakcji z użyciem kodu PIN, który dostarczany jest osobno. Transakcję aktywującą najlepiej przeprowadzić w bankomacie.


Plus Bank

Plus Bank logo

Konto osobiste w Plus Banku można otworzyć osobiście podczas wizyty w placówce lub za pośrednictwem infolinii pod numerem 801 44 55 66 lub 61 8 461 461.

Forma zawarcia umowy

Umowę można podpisać w placówce podczas wnioskowania o konto lub też w obecności kuriera, który dostarcza stosowne dokumenty i weryfikuje naszą tożsamość.

Aktywacja dostępu do konta

Konto zostaje uruchomione praktycznie natychmiast po podpisaniu umowy. Wszystkie informacje związane z procesem aktywacji rachunku znajdują się w umowie rachunku.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest jedynie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. Jego rodzaj i numer należy wpisać we wniosku, a następnie okazać kurierowi lub pracownikowi salonu.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Kartę do konta otrzymuje się za pośrednictwem poczty. Można też odebrać ją osobiście w oddziale banku. Warto mieć na uwadze, że aktywacja “plastiku” następuje w czasie pierwszej transakcji kartą z użyciem kodu PIN.


Raiffeisen Polbank

Raiffeisen Polbank logo

Konto osobiste w Raiffeisen Polbank można założyć na trzy różne sposoby. Można to zrobić przez:

  • telefon pod numerami – 801 180 801, 22 549 99 99, 519 299 999
  • Internet
  • podczas osobistej wizyty w oddziale

Forma zawarcia umowy

Umowę można zawrzeć w placówce podpisując umowę w obecności pracownika banku, podczas wizyty kuriera lub poprzez dokonanie przelewu weryfikacyjnego zleconego z naszego dotychczasowego konta .

Aktywacja dostępu do konta

Konto zostaje uruchomione niemal natychmiast po zawarciu umowy. W określonych przypadkach maksymalny czas oczekiwania sięga 24 godzin. Wraz z rachunkiem aktywowany zostaje  dostęp do bankowości elektronicznej, a dane logowania można otrzymać sms, pocztą (zostaje przysłana karta z instrukcją) lub mailem.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest jedynie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. Jego rodzaj i numer należy wpisać we wniosku, a następnie okazać kurierowi lub pracownikowi banku.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Kartę do konta otrzymuje się za pośrednictwem poczty wraz z przygotowaną specjalnie dla użytkownika instrukcją aktywacji karty. W celu aktywacji należy postępować zgodnie z zamieszczonymi w instrukcji wskazówkami.


T-mobile Usługi Bankowe

T-mobile Usługi Bankowe logo

Konto osobiste w T-Mobile Usługi Bankowe można założyć na kilka różnych sposobów. Można to zrobić:

  • w serwisie internetowym
  • za pośrednictwem aplikacji mobilnej
  • w salonie T-Mobile
  • przez infolinię pod numerem 19506

Forma zawarcia umowy

Umowę można zawrzeć w placówce podpisując ją w obecności pracownika lub zdalnie. W drugim przypadku umowę dostarcza kurier i to on poświadcza złożenie podpisu na umowie przez właściwą osobę.

Aktywacja dostępu do konta

Konto zostaje uruchomione niemal natychmiast po zawarciu umowy. Wszystkie procedury powinny przebiegać bardzo szybko i sprawnie.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest jedynie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. Jego rodzaj i numer należy wpisać we wniosku, a następnie okazać kurierowi lub pracownikowi banku.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Kartę do konta wysyłana jest za pośrednictwem poczty wraz z przygotowaną specjalnie dla użytkownika instrukcją jej aktywacji. Następnie należy zalogować się do systemu transakcyjnego i wejść w zakładkę „karty”. Wybrać właściwą kartę, kliknąć jej aktywację i zatwierdzić swoje zlecenie.  


Toyota Bank

Toyota Bank logo

Konto osobiste w Toyota Bank można założyć wyłącznie za pośrednictwem Internetu. W tym celu należy wypełnić odpowiedni wniosek znajdujący się w Centrum Wniosków na stronie internetowej Banku.

Forma zawarcia umowy

Umowę można zawrzeć składając podpis dwóch egzemplarzach umowy, które dostarcza klientowi kurier z wybranej przez Bank firmy kurierskiej.

Aktywacja dostępu do konta

Konto zostaje uruchomione praktycznie natychmiast po zawarciu umowy. W tym celu niewymagana jest żadna dodatkowa aktywność klienta.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest jedynie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. Dane z wybranego dokumentu weryfikowane w czasie podpisywania umowy.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Przekazywana klientowi karta płatnicza jest nieaktywna. Jej aktywacja następuje po skontaktowaniu się z Infolinią Banku. Można też skorzystać z możliwości aktywacji karty za pośrednictwem bankowości elektronicznej.   


VW Bank

VW Bank logo

Konto osobiste w VW Bank można otworzyć wyłącznie za pośrednictwem Internetu. W tym celu należy wypełnić wniosek zamieszczony na stronie internetowej. Po jego przekazaniu z klientem kontaktuje się konsultant, aby potwierdzić wszystkie dane.

Forma zawarcia umowy

Umowę należy podpisać w obecności kuriera, który ją dostarcza na wskazany adres. Wcześniej trzeba mu okazać swój dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość, który został wyszczególniony we wniosku.

Aktywacja dostępu do konta

Konto zostaje uruchomione praktycznie natychmiast po zawarciu umowy. Procedury przebiegają bardzo szybko i sprawnie.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest jedynie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. Jego rodzaj i numer należy wpisać we wniosku, a następnie okazać kurierowi lub pracownikowi banku.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Bank przesyła klientowi kartę do konta. W momencie dostarczenia jest ona nieaktywna. Należy ją aktywować i od tego momentu można z niej swobodnie korzystać. Aktywację należy przeprowadzić podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem lub samodzielnie za pośrednictwem bankowego systemu transakcyjnego.


Noble Bank

Noble Bank logo

Konto osobiste w Noble Banku można otworzyć wyłącznie podczas wizyty w oddziale Banku. Można też zadzwonić na bankową infolinię (+48 22 203 03 03 lub +48 22 203 03 01), ale tam doradca skieruje do najbliższego oddziału banku.  

Forma zawarcia umowy

Umowę należy podpisać na w dwóch egzemplarzach w obecności pracownika banku podczas wizyty w oddziale. Oczywiście wcześniej klient musi okazać swój dowód osobisty w celu zweryfikowania jego tożsamości.

Aktywacja dostępu do konta

Konto zostaje uruchomione niemal natychmiast po zawarciu umowy. Procedury przebiegają bardzo szybko i sprawnie.

Dokumenty wymagane do otwarcia konta

Do otwarcia konta potrzebny jest jedynie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. Należy go pokazać pracownikowi banku przed podpisaniem umowy.

Sposób odbioru i aktywacji karty

Bank przekazuje klientowi kartę do konta na wniosek samego klienta. W momencie dostarczenia jest ona nieaktywna. Należy ją aktywować i od tego momentu można z niej swobodnie korzystać. Aktywacji można dokonać w systemie bankowości internetowej lub w podczas pierwszej transakcji kartą.


Jak założyć konto osobiste – podsumowanie

Gołym okiem widać, że procedury stosowane w działających na terenie Polski bankach, służą zapewnieniu klientom rozwiązań pozwalających w prosty i szybki sposób założyć konto osobiste. Czasy, w których otwarcie rachunku wymagało osobistej wizyty w oddziale, odchodzą powoli do lamusa. W naszym zestawieniu jedynie 4 banki stosują wyłącznie tę metodę, nie pozwalając na jakiekolwiek działania zdalne. Są to: BPS, Bank of China, Neo Bank (częściowa aktywacja przez Internet) i Noble Bank.

Konserwatywne podejście ostatniego z wymienionych banków wynika prawdopodobnie z jego docelowej grupy klientów, gdyż dopasowanie odpowiednich rozwiązań dla osób zamożnych wymaga znacznie lepszego rozpoznania potrzeb. Po drugiej stronie barykady znajdują się Toyota i VW Bank, Inteligo i BGŻ Optima pozwalające na założenie konta wyłącznie przez Internet. W pozostałych instytucjach klient może sam zdecydować, czy ma ochotę na wizytę i bezpośredni kontakt z doradcą bankowym.

avatar

Powiązane tematy

Komentarze: